Gjest fnugget Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 ''Det virker tross alt som du har lært noe mer av å skrive dette innlegget - og det var kanskje derfor du gjorde det? Håper du fortsatt vil skrive på dol og bruke dette forumet til å lære deg mer om å skille ut de svar du selv vil legge vekt på og de svar du vil se bort i fra - som i RL :-)'' Ja, jeg lærte noe mer av å skrive dette. Jeg bemerket meg noe du skrev, nemlig at når man eksponerer seg, kan alt få negative følger, her som i RL. Det sank inn, kan du si. Men jeg føler også en lettelse over å kunne sette ord på dette, selv om jeg sannsynligvis kunne ha formulert meg annerledes. Kansje har jeg vokst såpass mye, at det å komme til et slik punkt som jeg gjorde viser at jeg ikke lenger vil godta at noen "bestemme" over meg, om du forstår, hverken her eller i RL.. Kansje er det et lite tegn på selvstendighet? Uansett, føltes det godt, selv om det også er litt flaut i etterkant (men det er ok :-) Ikke noe å være flau over i det hele tatt! Jeg håper inderlig du en dag vil være sterk nok til å eksponere deg så mye du føler for og være sterk nok til å ikke la negative kommentarer gå innover deg, samtidig som du priser de positive tilbakemeldingene. Selvsagt skal man ta saklig kritikk alvorlig, men da må du selv vurddere om denne har noen grobunn. Jeg synes du er modig, og at vi er inne på noe nå, når det gjelder å utvikle din egen selvstendighet. Keep going ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/3/#findComment-2334162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det er for meg helt uforståelig at du kan klage over at folk sier hva de mener, når du rent faktisk ber folk om å mene ting omtrent daglig. Du kan da ikke mene at du har rett til å kreve å kun få de svarene du liker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/3/#findComment-2334946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anette Helene Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 ''Her kommer et lite hjertesukk fra meg.. Jeg er i ferd med å bli litt oppgitt / irritert/ lei over at andre stadig skal mene noe om meg (særlig når ting blir gjentatt flere ganger) osv. '' Kanskje det hjelper hvis du ikke ber andre mene så mye om deg og det du skal gjøre. Som du selv skriver, ber du gjentatte ganger om all verdens synspunkter....og ja, da får man mange synspunkter. Det forundrer at du tilsynelatende ikke lar all støtten du får gå innover deg. Dol'ere skriver side opp og side ned....men det er kanskje ikke nok for deg. Det er den ene, eller de relativt få, negative kommentarene du åpenbart vil festet ditt fokus ved. Selv ville jeg som støttespiller/støtteskriver blitt såret over at det jeg kom med aldri var bra nok. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/3/#findComment-2334963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 ''Her kommer et lite hjertesukk fra meg.. Jeg er i ferd med å bli litt oppgitt / irritert/ lei over at andre stadig skal mene noe om meg (særlig når ting blir gjentatt flere ganger) osv. '' Kanskje det hjelper hvis du ikke ber andre mene så mye om deg og det du skal gjøre. Som du selv skriver, ber du gjentatte ganger om all verdens synspunkter....og ja, da får man mange synspunkter. Det forundrer at du tilsynelatende ikke lar all støtten du får gå innover deg. Dol'ere skriver side opp og side ned....men det er kanskje ikke nok for deg. Det er den ene, eller de relativt få, negative kommentarene du åpenbart vil festet ditt fokus ved. Selv ville jeg som støttespiller/støtteskriver blitt såret over at det jeg kom med aldri var bra nok. "Kanskje det hjelper hvis du ikke ber andre mene så mye om deg og det du skal gjøre. Som du selv skriver, ber du gjentatte ganger om all verdens synspunkter....og ja, da får man mange synspunkter." Skjønner hva du mener.. Det var fint du sa det, for jeg hadde ikke tenkt på det slik før. "Det forundrer at du tilsynelatende ikke lar all støtten du får gå innover deg. Dol'ere skriver side opp og side ned....men det er kanskje ikke nok for deg. Det er den ene, eller de relativt få, negative kommentarene du åpenbart vil festet ditt fokus ved" Det er ikke tilfelle. Jeg har mange ganger skrvet at jeg er svært takknemlig for all den støtte jeg har fått her inne. Og det har gått innover meg, mer enn noen aner. Hvis ikke hadde jeg trolig ikke vært her. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skulle formulert meg ellers, for å "bevise" det nok.. Dessuten er det ikke noen få kommentarer dette er snakk om. Det var det som førte til at jeg overreagerte, men trolig som en reaksjon etter all kritiikken jeg fikk for noen uker siden. Ellers beklager jeg og er oppriktig lei meg for at jeg skrev denne tråden. Jeg har forståelse for at noen føler seg provosert, og jeg vet at jeg overreagerte. Jeg burde ikke skrevet denne, iallefall ikke formulert meg slik jeg gjorde. Det tar jeg nå konsekvensene av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/3/#findComment-2335462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det er for meg helt uforståelig at du kan klage over at folk sier hva de mener, når du rent faktisk ber folk om å mene ting omtrent daglig. Du kan da ikke mene at du har rett til å kreve å kun få de svarene du liker? "Det er for meg helt uforståelig at du kan klage over at folk sier hva de mener, når du rent faktisk ber folk om å mene ting omtrent daglig." Jeg beklager, og er lei meg for, at du ser det slik. Det var ikke ment som å klage fra min side, men jeg har forståelse for at det oppleves slik. Jeg skal også ta konsekvensen av det du skriver om at jeg ber folk mene ting omtrent daglig. Jeg forstår mer nå. "Du kan da ikke mene at du har rett til å kreve å kun få de svarene du liker" Det var heller ikke det jeg mente.. Har nyttigjort meg mange svar jeg har fått, som jeg ikke liker.. Beklager til deg også. Jeg er lei meg for at denne tråden oppfattes slik den gjør, men skaden er gjort, og jeg tar konsekvensen av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/3/#findComment-2335465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Ikke noe å være flau over i det hele tatt! Jeg håper inderlig du en dag vil være sterk nok til å eksponere deg så mye du føler for og være sterk nok til å ikke la negative kommentarer gå innover deg, samtidig som du priser de positive tilbakemeldingene. Selvsagt skal man ta saklig kritikk alvorlig, men da må du selv vurddere om denne har noen grobunn. Jeg synes du er modig, og at vi er inne på noe nå, når det gjelder å utvikle din egen selvstendighet. Keep going ;o) Tusen takk. Jeg setter alltid stor pris på alle positive tilbakemeldinger, og hvorvidt det kom noe godt utav denne tråden vet jeg ikke. Er redd mange misforsto meg. Jeg tror ikke det handler om et steg mot selvstendighet, men om at jeg overreagerte. Det skal jeg forsøke å lære noe av. Ha en fin dag ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/3/#findComment-2335469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.