frosken Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 blitt noen skiturer på deg i det siste da frosken? Her har det kommet snø i fjellene, men bare pittelitt på bakken her. Kaldt og ufyselig er det i alle fall ;o) Have a nice day, frosk ;o) Jeg tør ikke bruke dette forumet til å snakke om skigåing, da blir jeg nok slettet av sensuren pga manglende seriøsitet. Forøvrig har det ikke snødd her ennå, men i morgen skal det visst begynne :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290638-kaos/page/3/#findComment-2334384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ville bare høre noen synspunkter på dette her. Når jeg blir stressa så gjør jeg så ofte uoverveide og dumme ting, så derfor har jeg litt amfetamin liggende i leligheten. Har hatt det hele tiden. Grunnen til det er at når russuget kommer så blir jeg vanligvis så stressa at jeg begynner å farte rundt, skal ha tak i penger, stoff osv. Blir så oppkava at jeg ikke tar meg tid til å tenke igjennom om dette virkelig er noe jeg vil, før jeg plutselig har hatt i meg noe. Med stoff så lett tilgjengelig så unngår jeg det stresset og unngår å gjøre noe ugjennomtenkt. Når suget kommer så blir jeg ikke opphengt i det å få tak i, men kan ta meg tid til å sette meg ned og tenke igjennom ting. Er dette smart eller ikke? Hvis jeg ikke blir kvitt tanken så utsetter jeg først en time. Så en time til. Griner litt, skriver av meg litt frustrasjon, utsetter helt til jeg er over kneika og har kommet dit at å ruse meg nå ville vært skikkelig dumt. Så legger jeg fra meg tanken om rus og fortsetter med det jeg holdt på med. Høres dette helt sprøtt ut? Er det feil vei å gå? Har ikke tenkt å holde på stoffet i evigheter altså, men syns det er lettere å ta små steg, først 1 uke om gangen, nå tenker jeg 3 måneder uten rus. Og til slutt, resten av livet, men det blir en litt for voldsom tanke foreløpig. Burde jeg bare kvitte meg med det? Vet jo at det anbefales å kutte tilgjengeligheten når man skal bli rusfri, men da syns jeg at jeg gjør så mye dumt og ugjennomtenkt når tanken først kommer. Blir så mye stress og telefoner og så plutselig sitter jeg der rusa og tenker hvorfor i helvete gjorde jeg dette her? Er min erfaring i allefall Det viktigste er jo at du faktisk klarer å holde deg rusfri. Hvis det å ha litt amfetamin liggende virkelig reduserer faren for at du skal ruse deg, så ser jeg ingenting galt i det. (Rent bortsett fra at det ikke er lovlig.) Jeg har heller ingen problemer med å forstå at du synes det er lettere å holde deg unna når du vet det er tilgjengelig (det høres jo helt bakvendt ut), jeg har det på samme måte med sjokolade (uten sammenligning forøvrig). Har jeg noe liggende kan jeg fokusere energien på å vurdere om jeg kan klare meg uten, eller i alle fall vente en stund, og finne noe annet å gjøre i mellomtiden. Har jeg ikke noe liggende kan jeg bli ganske desperat, og bruker alt jeg har av energi til å finne ut hvordan jeg skal få tak i det. Men jeg er litt skeptisk til å ha amfetamin liggende. Det kan lett gå over til å bli en fristelse i stedet for en sikkerhet for ikke å ruse seg. Du kan begynne å bruke tanken på amfetaminet som en trøst, hvis ingenting annet hjelper kan du ruse deg. Da blir det å ha amfetamin liggende et hinder mot veien til å bli rusfri. Klarer du å se når du krysser denne grensen? Hadde det fungert med en mellomløsning? Å ha amfetaminet litt mer utilgjengelig, men ikke verre enn at du vet du kan få tak i det hvis du "må", uten at du blir desperat av å vite at det ikke er tilgjengelig på minuttet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290638-kaos/page/3/#findComment-2334469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente29årgml Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det er jo dessverre ulovlig, men det vet du jo. Tenker på risiko for å bli oppdaget, og også om andre vet at du har det. Vær også veldig oppmerksom på om du lurer deg selv. Jeg tror ikke det utifra set du skriver, men "kroppen er smart", hvis du skjønner hva jeg mener. Ikke vært der du er, men en kropp som lurer meg trill rundt på andre områder i jakten på sine egne stoffer - endorfiner osv. Bare vær oppmerksom og på vakt mot det. Men ellers virker det lurt, om det virker! Man må finne sine egne måter, og hvis det å ha det liggende fører til at du ikke ruser deg, så funker det jo! Tenker jeg da. Stå på! Btw - godt å se reaksjonen din på liten løves innlegg! Du kjemper hardt og jeg tror du får det til, men viktig å vite at du er i en sannsynligvis laaaang periode der det er utrolig lett å lure seg selv. Masse lykke til! Det at det er ulovlig er en ting. Men i dag sprakk jeg så da gikk resten rett i do. Skal snakke med legen i morgen og få begynt med urinprøver. Trodde jeg skulle klare meg uten, men det må visst til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290638-kaos/page/3/#findComment-2335304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det at det er ulovlig er en ting. Men i dag sprakk jeg så da gikk resten rett i do. Skal snakke med legen i morgen og få begynt med urinprøver. Trodde jeg skulle klare meg uten, men det må visst til. Kjempeflott og modig av deg Hold oss oppdatert, jente39årgml! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290638-kaos/page/3/#findComment-2335307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det at det er ulovlig er en ting. Men i dag sprakk jeg så da gikk resten rett i do. Skal snakke med legen i morgen og få begynt med urinprøver. Trodde jeg skulle klare meg uten, men det må visst til. Beklager så mye, jente29årgml!!! Ikke meningen å legge ti år til alderen din 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290638-kaos/page/3/#findComment-2335308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skal Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det at det er ulovlig er en ting. Men i dag sprakk jeg så da gikk resten rett i do. Skal snakke med legen i morgen og få begynt med urinprøver. Trodde jeg skulle klare meg uten, men det må visst til. Det gjør du nok lurt i! Du har mange harde kamper foran deg, men stå de ut - det er verd det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290638-kaos/page/3/#findComment-2335311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.