Gå til innhold

Føler du trang til å forsvare deg overfor de som

Anbefalte innlegg

Gjest primulaumula
Skrevet

Som psykopat offer føler jeg nå en trang til å forsvare min ære. Familien "orker" ikke snakke med meg om den sorgen jeg føler over at dette familiemedlemmet bedriver det en psykopat holder på med (jeg henvender meg derfor til de av dere som er et offer). Når den ene etter den andre vender deg ryggen og viser det fingern (ikke bokstavelig) men sjikanerer deg når du søker råd og hjelp. OG til alt overmål nå er blitt pskopatens gode venn/bror! Føler dere behov for å få oppreisning? Og hvordan ville dere/ har dere gjort det? Selv om dette betyr at psykopaten nå selv vil falle i unåde hos dem som støtter ham/henne.

Gjest pærebrus875
Skrevet

Vær glad for du at "ser" at denne personen er psykopat, tydeligvis manipulerer h*n resten av familien rundt ennå.

Klarer ikke folk å behandle meg med respekt, uansett om det er familie, venner, lærere osv, så gir ikke jeg dem et øre i respekt tilbake. Jeg ignorerer dem bare, muligens feigt, men skjønner ikke folk selv hvor dårlig de behandler meg, så hadde de nok bare blitt "fornøyd" om jeg konfronterte dem og hadde vist sinne. Viser jeg verken sinne eller sorg så har de ikke noe å "glede" seg over. Og kan sitte der og tenke på hvorfor jeg ikke gidder å ta kontakt.

Gjest primulaumula
Skrevet

Vær glad for du at "ser" at denne personen er psykopat, tydeligvis manipulerer h*n resten av familien rundt ennå.

Klarer ikke folk å behandle meg med respekt, uansett om det er familie, venner, lærere osv, så gir ikke jeg dem et øre i respekt tilbake. Jeg ignorerer dem bare, muligens feigt, men skjønner ikke folk selv hvor dårlig de behandler meg, så hadde de nok bare blitt "fornøyd" om jeg konfronterte dem og hadde vist sinne. Viser jeg verken sinne eller sorg så har de ikke noe å "glede" seg over. Og kan sitte der og tenke på hvorfor jeg ikke gidder å ta kontakt.

hei pærebrus. Ja dette er jo et godt argument. Og du er kanskje en person som ikke er så sårbar for det mange føler. Fordi psykopaten på mange måter "definerer" deg når han/hun manipulerer "de andre". Og når hele familien vender deg ryggen så blir man ikke minst ensom. En vakker dag kommer vel sannheten frem, men da blir situasjonen en annen fordi jeg da i mellomtiden er "ferdig" med vedk. Slik at jeg da igjen blir konfrontert med at "der ser man, det er jo du som er og har vært problemet hele tiden"-situasjon.

Skrevet

hei pærebrus. Ja dette er jo et godt argument. Og du er kanskje en person som ikke er så sårbar for det mange føler. Fordi psykopaten på mange måter "definerer" deg når han/hun manipulerer "de andre". Og når hele familien vender deg ryggen så blir man ikke minst ensom. En vakker dag kommer vel sannheten frem, men da blir situasjonen en annen fordi jeg da i mellomtiden er "ferdig" med vedk. Slik at jeg da igjen blir konfrontert med at "der ser man, det er jo du som er og har vært problemet hele tiden"-situasjon.

Jeg føler dette behovet også. Har vært-og er offer for en sånn personlighetstype, og er lei av å bli sett på som medskyldig i en konflikt av familie og andre og stadig tråkket på, til og med av det offentlige pga denne personens evne til å snakke for seg og manipulere. Personen selv kan jeg ikke gjøre så mye med, men de skal stilles til ansvar de som har har handlet på falske opplysninger også.

Lykke til..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...