Gå til innhold

Anmeldte overgrep, mistet omsorgsretten.

Anbefalte innlegg

Hei - Har du opplevd dette?

Foreldre som har anmeldt partner for seksuelt misbruk av felles barn, kan oppleve å mistet hele eller deler av omsorgsretten i påfølgende barnefordelingsak fordi mistanke/ bevis om overgrep ikke blir tillagt vekt. Det finnes endel barn som har vært, eller er, i en slik livssituasjon.

Blålys er opptatt av at barn dømmes til å bo i en livssituasjon hvor de kan bli utsatt for nye overgrep, og vi ønsker å se på muligheten for å finne gode tiltak som styrker barnas rettsikkerhet. Vi reiser nå en samfunnsdebatt om denne problematikken.

Har du opplev dette? Hvilke konsekvenser kan dette få for barnet?

Beste hilsener fra Renate Halseth www.blalys.no

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290712-anmeldte-overgrep-mistet-omsorgsretten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette svaret virker kanskje forenklet, men min erfaring er at det ikke er kjønn som avgjør om man er en drittsekk eller ei.

Overgrep kan være så mangt også.

Her er det kanskje personlige agendaer ute og går?

Jeg har kløpet en kvinne hardt, ellers tror jeg aldri jeg har utøvet noe vold mot dere. Men herregud for noen drittsekker dere selv kan være!

Ikke lat som om dere er det svake kjønn!

Gjest flyvende elefant

Dette svaret virker kanskje forenklet, men min erfaring er at det ikke er kjønn som avgjør om man er en drittsekk eller ei.

Overgrep kan være så mangt også.

Her er det kanskje personlige agendaer ute og går?

Jeg har kløpet en kvinne hardt, ellers tror jeg aldri jeg har utøvet noe vold mot dere. Men herregud for noen drittsekker dere selv kan være!

Ikke lat som om dere er det svake kjønn!

Kjære deg Balder.

DU må virkelig være bitter,det er ikke slik at mannen henges

ut her.....

Hele dette innlegget dreier seg om barnas sikkerhet!

Skjønner ikke hvordan du klarte å vri dette til noe annet.

Kjære deg Balder.

DU må virkelig være bitter,det er ikke slik at mannen henges

ut her.....

Hele dette innlegget dreier seg om barnas sikkerhet!

Skjønner ikke hvordan du klarte å vri dette til noe annet.

Det handler svært ofte ikke om barnas sikkerhet, men om interne eiekamper/alliansebygging.

Det vet som regel barna best av alle og kommer i konflikt.

Jeg er ikke bitter da jeg ikke har barn selv, men jeg er sint på kvinner som fremstår som svake, for det er feil på generelt grunnlag.

Les avisforsidene idag, både VG og Dagbladet, så ser dere at dere vil både fremstå som det svake kjønn og det sterke kjønn.

Sånn sett er det ikke forskjell på kjønnene. Annet enn måten man utøver makt på.

Dere vet det ligger stor styrke i det svake/myke - som regel tror jeg det er mer virkningsfult enn vold også.

Alle har et hjerte, og barna har ikke bygget opp vett og erfaring til å forsvare og forstå det. De taper som regel alltid, enten det for det snille og manipulerende, eller det sterke og direkte.

Barna er uerfarne, men likevel med egen identitet. Sånn sett burde Barneombudet vært mye større og hatt større innflytelse.

Foreldre tar ofte ikke ansvar selv, og sukrer barna sine ned med leker, TV-spill, idrett - alt for å få dem til å sove i hodet slik at de beholder familiefreden.

Det høres kanskje kynisk ut, men sett fra barnas side tror jeg faktisk de hadde hatt det best ved å bli tatt fra dere ved fødselen og plassert til Barneombudet..

Neiiiiiii, tenker dere og strekker dere etter barna. For hvem sin skyld, spør jeg?

Jævla egoister!

Ikke bitter, men forbanna!

PS! Ja, jeg snakker mye av egen erfaring, men mange av dere er sikkert enige innerst inne. Våkn opp og se verden slik den er! Per idag er dere beskyttet av loven, men barna deres er faktisk like mye mitt anliggende som deres.

De skal kanskje stelle meg når jeg blir gammel, eller på andre måter bidra til samfunnet. Da gjelder det at de har lagt fra seg bindinger og egoisme.

Slik det ser ut idag, er jeg superskeptisk til fremtiden. Og det virker som om Gud setter kniven på strupen vår med energikrise og global oppvarming.

Noen prøver å holde barna fast, noen prøver å kjøpe dem, noen prøver å få dem til å sove.

Imens smelter polene og volden øker.

Heia Guds frie natur! Heia de spontane barna! :-)

Gjest flyvende elefant

Det handler svært ofte ikke om barnas sikkerhet, men om interne eiekamper/alliansebygging.

Det vet som regel barna best av alle og kommer i konflikt.

Jeg er ikke bitter da jeg ikke har barn selv, men jeg er sint på kvinner som fremstår som svake, for det er feil på generelt grunnlag.

Les avisforsidene idag, både VG og Dagbladet, så ser dere at dere vil både fremstå som det svake kjønn og det sterke kjønn.

Sånn sett er det ikke forskjell på kjønnene. Annet enn måten man utøver makt på.

Dere vet det ligger stor styrke i det svake/myke - som regel tror jeg det er mer virkningsfult enn vold også.

Alle har et hjerte, og barna har ikke bygget opp vett og erfaring til å forsvare og forstå det. De taper som regel alltid, enten det for det snille og manipulerende, eller det sterke og direkte.

Barna er uerfarne, men likevel med egen identitet. Sånn sett burde Barneombudet vært mye større og hatt større innflytelse.

Foreldre tar ofte ikke ansvar selv, og sukrer barna sine ned med leker, TV-spill, idrett - alt for å få dem til å sove i hodet slik at de beholder familiefreden.

Det høres kanskje kynisk ut, men sett fra barnas side tror jeg faktisk de hadde hatt det best ved å bli tatt fra dere ved fødselen og plassert til Barneombudet..

Neiiiiiii, tenker dere og strekker dere etter barna. For hvem sin skyld, spør jeg?

Jævla egoister!

Ikke bitter, men forbanna!

PS! Ja, jeg snakker mye av egen erfaring, men mange av dere er sikkert enige innerst inne. Våkn opp og se verden slik den er! Per idag er dere beskyttet av loven, men barna deres er faktisk like mye mitt anliggende som deres.

De skal kanskje stelle meg når jeg blir gammel, eller på andre måter bidra til samfunnet. Da gjelder det at de har lagt fra seg bindinger og egoisme.

Slik det ser ut idag, er jeg superskeptisk til fremtiden. Og det virker som om Gud setter kniven på strupen vår med energikrise og global oppvarming.

Noen prøver å holde barna fast, noen prøver å kjøpe dem, noen prøver å få dem til å sove.

Imens smelter polene og volden øker.

Heia Guds frie natur! Heia de spontane barna! :-)

Dette blir bare babbel i mine øre....

Skjønner hva du forsøker å formiddle,men det har forøvrig ingen

sammenheng med det trådstarter har kommet med.

Håper det er flere som titter innom siden til blålys(det er et meget

viktig arbeid de gjør)

Jeg var ett av de barna som burde ha blitt beskyttet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...