Gå til innhold

Mareritt og håpløs advokat


Gjest Jeanette20

Anbefalte innlegg

Gjest Jeanette20

Hei!

En stund siden sist, men jeg føler behov for å skrive igjen. Som jeg har fortalt før, ble jeg voldtatt for ca et halvt år siden. Det begynner for så vidt å gå bedre med meg (kanskje pga. antidepressiva?), men marerittene kommer fortsatt -menn som voldtar meg...

Advokaten min hører jeg ingenting fra. Jeg har prøvd å få et møte med henne i flere måneder. Hun sier hun skal ringe meg, men gjør det ikke. Saken er henlagt, men hun skulle hjelpe meg å søke om erstatning. Hun lovte å ringe før et visst tidspunkt, men gjorde det ikke... Nå er jeg ikke i den byen lenger, så det er vanskeligere å møte henne. Gir hun totalt f...? Det virker sånn. Blir litt frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tingelingen

Hei!

Jeg har ikke personlig erfaring med advokater, men jeg anbefaler deg å ringe helt til du får tak i henne. Det er jo egentlig ikke ditt ansvar, og nå vet jeg heller ikke om du har forsøkt. men slik er det dessverre i alle etater! Den som roper høyest for som regel hjelp tilslutt. En vet jo heller aldri, det kan jo hende du har forsvunnet i papirene hennes. Det er selvsagt ingen unnskyldning, men da er det ihvertfall en forklaring på hvorfor hun ikke har kontaktet deg.

Ring/ mas, helt til du får et skikkelig svar og oppfølging.

Angående mareritt, så kan du jo lese innlegget mitt, som jeg har tenkt å skrive nå.

Lykke til!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er ingen ting som er så frustrerende som bistandsadvokater som ikke stiller opp!!! Jeg blir så forbanna når jeg hører slikt, for vi er så vanvittig avhengig av dem. Det er jo de som skal hjelpe oss, i en sak der vi bare er vitner! Men jeg får stadig klager fra kvinner som føler at bistandsadvokaten behandler dem og saken deres som venstrehåndsarbeide.

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med JURK. De hjalp meg da jeg skulle søke om erstatning, og de gjorde en kjempegod jobb!

JURK(Juridisk Rådgivning for Kvinner) drives av kvinnelige jusstudenter ved Universitetet i Oslo. JURK gir gratis veiledning og rådgivning til kvinner i juridiske spørsmål.

Nærmere opplysninger får man hos JURK. Kontortid: mandag, onsdag og fredag kl 9.00-15.00 og torsdag 17.00-20.00. Personlige henvendelser tirsdager kl 12.00-14.00 og torsdager kl 16.00-20.00.

P.b. 6756, St.Olavspl., 0130 Oslo

Tlf: 22 85 95 94/96/97

Fax: 22 85 95 98

Lykke til!

Vennlig hilsen Grete, leder DIXI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...