Gå til innhold

feil stilt diagnose???

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 24 år som etter mange lange og vanskelige år fikk stilt diagnosen paranoid schizofren.Vært flere lengre sykehusopphold, diverse behandlere polikinisk og tett oppfølging. Men mener å ha lest at schizofreni er kronisk og betyr ikke det da at man ikke vil fungere uten medisiner? Jeg har vært helt medisinfri nå i over tre år, symtomfri så og si, og sluttet behandlingsopplegget(i samråd med behandler) og fungerer på likt nivå med gjenomsnittet. Kan det være at diagnosen rett og slett ikke stemmer? Eller er dette en "god periode",min store frykt er at symtomene da plutselig skal komme tilbake isåfall.. Hvordan kan jeg eventuelt gå frem for å finne ut av dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290762-feil-stilt-diagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiden vil vise deg om diagnosen er rett. Schizofreni kan innebære lange friske perioder. Det hender også at enkelte er feildiagnostisert og det er også de som mener at de har blitt friske av sykdommen.

Jeg har bipolar lidelse som innebærer en kronisk disposisjon for sykdomsepisoder. Jeg har hatt medisinfrie og symptomfrie perioder på flere år mellom mine sykdomsperioder. Har hatt 2 alvorlige episoder og er 100 % sikker på at diagnosen er rett. I samråd med lege og psykiater så bruker jeg ikke medisiner forebyggende, men dette vil jeg revurdere om det blir behov for det. Det er ikke noe mål å være medisinfri, men det er et mål å fungere godt og å ha det bra.

Se det an du... Skjønner godt det er vondt å ha en slik diagnose om en føler det ikke er rett da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290762-feil-stilt-diagnose/#findComment-2334795
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...