Gjest Frisk som en frosk Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Hei, Leser mye negativt om seponering/slutte å bruke SSRI. Er det slik at en nedtrapping og avslutning av disse medisinene vil gi en ny depresjonsfølelse/depresjon også om du har blitt frisk av disse medisinene ? Jeg bruker 10 mg Cipralex, har brukt det i to år. Er dette en stor dose som det vil være vanskelig å slutte med ? Jeg er frisk nå og ønsker å slutte. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Men tenk om det er medisinene som gjør deg frisk? 0 Siter
Balder Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Jeg er frisk nå og ønsker å slutte? Det smarte her høres ut som å fortsette med medisinene. Er vel de som gjør deg frisk? Trokke de er særlig skadelige uansett. Never change a winning team :-) 0 Siter
Soulshine Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Om det er stor dose eller ikke vet ikke jeg noe om, men seponering kan oppleves litt ubehagelig - så gjør det sakte. Jeg synes ikke du skal være redd for tilbakefall. Da kan du jo bare begynne igjen. I utgangspunktet er det vel ikke slik at alle som bruker SSRI skal gå på det resten av livet. Min samboer sluttet for 3 år siden med CIpralex og har ikke hatt noen problemer med depresjon siden. Dårlige dager ja - men hvem har ikke det Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.