Gå til innhold

Vanlig at depresjon går over av seg selv?

Anbefalte innlegg

Gjest møllersken

Da jeg ble gravid for halvannet år siden sluttet jeg brått med Efexor som jeg da hadde brukt i ett år pga en moderat depresjon. Resten av svangerskapet gikk greit, jeg var aldri så langt nede at jeg følte behov for antidepressiva. Nå har jeg de siste månedene følt meg "frisk", og tror ikke jeg har noen depresjon lenger. Tunge dager, ja, men det er jo normalt. Går fortsatt til psykolog, men tenker på å avslutte. Men så er jeg redd for at det ligger en depresjon på lur, for er det virkelig sannsynlig at det har forsvunnet av seg selv?

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

om du har en manisk-depressiv lidelse så kommer og går jo ulike faser. At du nå er på vei ut av en depressiv periode f eks. Eller at du ser at det er ting i hverdagen og glede seg over, noe som gjør at tankene blir mer positive? Noe du har lenge sett svart på, er kommet på avstand (skilsmisse osv) slik at du kan gi slipp på det?

Jeg har hatt to omganger med depresjon (ikke manisk-depressiv). Jeg brukte antidepressiva og psykolog den første gangen, og ble frisk. Andre gangen nektet jeg å bruke antidepressiva pga vektøkning forrige gang (som jeg da hadde klart å slanke av meg), gikk heller ikke til psykolog. Jeg ble frisk etter en stund, og har ikke merket noen depresjon de siste 4 årene. Og det i tillegg til fastsatt diagnose på kronisk fysisk sykdom, og slitet med å akseptere dette:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...