Gå til innhold

Familievold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så nettopp på redaksjon 21, om menn som dreper "sine" kvinner. Der var det en som mente "ett slag er et for mye", og det er forsåvidt jeg enig i. Men hvis en mann først har slått en gang, betyr det da at han kommer til å gjøre det igjen?

Gjest pærebrus875
Skrevet

Alle kan fly i hverandre på en dårlig dag. Meg og en jeg var svært nær venn med en periode (bor ulike steder nå men så på hverandre som søsken.. ikke noe kjæresteforhold altså) kranglet. Jeg ble sur. Jeg fløy i ham. Fikk tilbake. Snakket ut. Problem løst. Men vi var da som sagt venner/"søsken". Men om jeg og min samboer en gang flyr i hverandre i frustrasjon, så trenger jo ikke det å bety at en av oss vil mishandle den andre, om du fatter.

Iblant må noe bare ut, dessverre kan det gå så langt at man tar tyr til vold. Når dette skjer stadig og er en reell trussel (at ene parten i et forhold lett blir sinna og flyr i den andre) så blir det for mye. Når man ikke får kommunisert og diskutert en sak uten at det blir trussler/vold, da er det noe annet enn en slåsskamp en dårlig dag.

Skrevet

Ja, antakelig. Men du vet, den man tukter elsker man :) Bedre med et slag enn en evighet i helvete, er det ikke?

Skrevet

Ja, antakelig. Men du vet, den man tukter elsker man :) Bedre med et slag enn en evighet i helvete, er det ikke?

Helt enig, i helvete skal det visst være fryktelig varmt!

Skrevet

Helt enig, i helvete skal det visst være fryktelig varmt!

har hørt noe lignende :)

Skrevet

Jeg så dette jeg også. Har tentk endel på det.. Vært litt redd i ettertid.

Min x lovet bot og bedring første gang.. andre gang.. osv.

Men jeg kan ikke svare på om det er noen automatikk i at en som slår en gang, gjør det flere ganger eller ikke.

Skrevet

Det du spør om har vært en gjenganger i diskusjoner med min venninneflokk, og jeg mener nei. (Altså ja til at ett slag er et for mye, men nei til at det betyr at det 'må' skje igjen)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...