Gå til innhold

Er det vanlig at psykologer gjør dette?

Gjest hva er det med denne psykologen?

Anbefalte innlegg

jeg gikk til en mannlig psykolog som jeg sluttet hos etter en stund fordi han var noe spesiell.

Det jeg reagerte på var at han insisterte på å undersøke armen og skulderen min hver gang jeg sa at jeg var anspent.

Han var jo ingen psykomotoriker så hvorfor skulle en psykolog undersøke skuldrene mine?

Jeg vet ikke om jeg overregerer på dette her, men jeg mislikte praksisen hans sterkt.

Er det noe du ville ha reagert på NHD?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvor ofte og mange ganger var "hver gang".

Synes det virker litt rart, men trenger ikke være det.

En kjenner ofte på måten en blir tatt på om det er ok i forhold til begrunnelsen eller ikke.

En kjenner ofte på måten en blir tatt på om det er ok i forhold til begrunnelsen eller ikke.

Synes ikke det var så merkelig, men skjønner du reagerer.

Var vel heller hans dårlige evner til å lese dine reaksjoner.

Gjest ikke morsomt

Synes ikke det var så merkelig, men skjønner du reagerer.

Var vel heller hans dårlige evner til å lese dine reaksjoner.

Han trødde vel over dine grenser, siden du reagerte. Når en går til en psykolog forventer en ikke noe slikt. Derfor bør de holde seg fra det også. Dersom psykologen presenterer det som en del av sin metode helt fra starten, kan en si ja eller nei.På forhånd.

Men om psykologen ikke tar nei for et nei og presser seg frem til å undersøke pasienten, er det like rart?

Hvis det var helt frivillig så hadde jeg nok ikke reagert som jeg gjorde. Men når jeg føler at jeg ikke har noe valg, da blir jeg skeptisk. Og det er vel jeg som bestemmer hva jeg vil bruke mine terapitimer til. Hvis jeg ikke vil ha noen fysisk eksaminasjon så bør vel psyken respektere det?

Annonse

Gjest pærebrus875

Han kjente kanskje på musklene dine om du var anspent og stiv? Jeg var hos en osteopat som gjorde noe lignende.

Uansett burde man få det helt klart for seg at personen VIL bli tatt på. Hva om personen som opplevde dette ble voldtatt en gang, men ennå ikke orket å si det til psykologen? Så skal psykologen komme og "ta" på henne uten at hun vil det selv?

Når jeg er stresset/sint/lei meg så takler ikke jeg og bli tatt på . Og jeg har ikke blitt voldtatt/misbrukt osv engang. Vil bare "være alene" ikke at noen tvinger seg på meg og mitt område. Dette burde psykologer vite at mange kan reagere på, og SPØRRE og få et KLART svar. er man i tvil om pasienten egentlig vil røres, så lar man være.

Dette er vel NHD også enig i? At man må spørre om slike ting=

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...