Gå til innhold

Kul i nakken


Gjest ukjent82

Anbefalte innlegg

Gjest ukjent82

Hei! Jeg er en jente på 25 som har lenge gått til fysioterapeaut og kiropraktor med muskelsmerter i hele kroppen og vond rygg. For en drøy måned siden oppdaget jeg en kul på venstre side av nakken-helt øverst i nakken inntil ryggraden. jeg kjenner den best når jeg vrir på hodet.den kjennes ut som den er fast. Kan denne være en nakkevirvel som er skjev? eller kan det være noe annet? Jeg har også hatt stikkende hodepine ulike steder i hodet, som bare kommer noen minutter før det går over igjen. Disse smertene kommer og går. Er dette spenningshodepine eller kan det ha noe med kulen å gjøre? Kjenner at jeg bekymrer meg en del for om det kan være noe verre. Har vært plaget av angst i 2-3 måneder og har vært hos fastlegen min for det(han tror jeg har utviklet angst på grunn av de kroppslige smertene jeg har hatt over lang tid). Er dette noe jeg bør gå til legen min og undersøke eller er det ingenting å bekymre seg for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjelper jo deg lite om noen her inne skulle si at du ikke trenger og bekymre deg. Oppsøk legen - få det undersøkt og bli ferdig med det :)

Det er unødvendig og utvikle angst for noe som kan avkreftes, slik at du kan la være og tenke mere på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper jo deg lite om noen her inne skulle si at du ikke trenger og bekymre deg. Oppsøk legen - få det undersøkt og bli ferdig med det :)

Det er unødvendig og utvikle angst for noe som kan avkreftes, slik at du kan la være og tenke mere på det

Jeg sendte egentlig inn spørsmålet til en lege på denne siden,så skjønner ikke hvorfor spørsmålet la seg på forum? Alle spørsmål gjør kanskje det? Har ikke utviklet angst på grunn av kulen. Angsten kom før jeg oppdaget kulen og er på grunn av muskelsmertene og vond rygg(i følge legen min).. Har litt lettere for å bekymre meg for ting som det kanskje ikke er noen grunn til å bekymre seg for på angsten.

Fikk uansett kiropraktoren min til å ta røntgen av nakken idag,han mener den øverste virvelen er skjev og at det er den vi kjenner som en kul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte egentlig inn spørsmålet til en lege på denne siden,så skjønner ikke hvorfor spørsmålet la seg på forum? Alle spørsmål gjør kanskje det? Har ikke utviklet angst på grunn av kulen. Angsten kom før jeg oppdaget kulen og er på grunn av muskelsmertene og vond rygg(i følge legen min).. Har litt lettere for å bekymre meg for ting som det kanskje ikke er noen grunn til å bekymre seg for på angsten.

Fikk uansett kiropraktoren min til å ta røntgen av nakken idag,han mener den øverste virvelen er skjev og at det er den vi kjenner som en kul.

Aha så bra du fikk sjekket det da - da kan du la være og bekymre deg for det. Du har vel kanskje utviklet sykdomsangst, fordi du har hatt en del plager da. Det er vondt - håper du klarer og fokusere på andre ting etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha så bra du fikk sjekket det da - da kan du la være og bekymre deg for det. Du har vel kanskje utviklet sykdomsangst, fordi du har hatt en del plager da. Det er vondt - håper du klarer og fokusere på andre ting etterhvert.

ja,du har nok rett i det! Prøver å ikke bekymre meg nå ja;) Takk for oppmuntring! Uvant å oppleve dette for en vanligvis veldig positiv jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,du har nok rett i det! Prøver å ikke bekymre meg nå ja;) Takk for oppmuntring! Uvant å oppleve dette for en vanligvis veldig positiv jente!

Det forstår jeg godt og når man blir syk er det mye som skal bearbeides og mange spørsmål man gjerne skulle hatt svar på. Det er naturlig :)

Det som er litt "farlig" er at det kan overta hele hverdagen din og det håper jeg at du passer på at det ikke gjør :)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Tror du kan være rimelig trygg på at kulen du kjenner ikke er noen svulst. Regner med at både kiropraktor og fysioterapeut jevnlig har jobbet med nakken din. Forklar disse hva du kjenner, og få dem til å vise på en modell hvordan tverrtagger og takkene på rygg/nakkevirvler kan kjennes. For all del må både du, fastlegen og andre behandlere bli sikre på at det ikke er en forstørret lymfeknute du kjenner. Stikkende smerte i hodet slik du opplever er ikke forenlig med stresshodepine, heller ingen "farlig" hodepine. Les litt her i doktoronline om ulike hodepiner, og "alarm-symptomer". Virker som du har en type angst som gir seg utslag i overopptatthet av kroppen. Tror riktig behandling for deg vil være å ta mer ansvar for psykisk og fysisk helse. Ikka la fysioterapeuter og kiropraktorer gjøre deg avhengig av sin støtte, samtidig med at de tjener masse penger på angsten din. Begynn heller å trene på egenhånd. Mosjonstrening og eventuelt Yoga-øvelser vil trolig være bra for deg. Be eventuelt om henvisning til en psykolog, der du kan gå en periode på 3-9 måneder for å finne ut hvorfor du er sårbar og reagerer med ømme muskler. Jeg regner med at fastlegen din og du er trygg på at du ikke lider av noen kroppslig sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...