Wesse Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hei! Jeg sliter med angst, og har nå akkurat begynt på ny angstdempende medisin, Efexor, etter å ha brukt Zoloft i 3 år. Jeg har tatt 75 mg Efexor i 8 dager nå, og skal etterhvert doble inntaket til 150 mg. Jeg har ett viktig møte foran meg nå, der jeg er nødt til å "ta ordet" og prate en god del. Dette gruer jeg meg til, og har derfor spurt legen min om ett preparat jeg kan bruke en sjelden gang, i sånne tilfeller. Legen fakset da over resept på Pranolol, 20 mg 1 - 3 ganger dagen x 2. Jeg har ikke fått muligheten til å prate med legen min om dette, og er nå skeptisk til denne medisinen; Dette er vel egentlig en hjertemedisin? Er det ufarlig å ta den sammen med Efexor? Jeg har en del hjertebank i forbindelse med oppstart av Efexor, kan dette ha noe å si? Må jeg ta Pranolol daglig, eller gir den effekt hvis jeg tar 1 tablett noen timer før ubehagelige situasjoner, som f.eks. møter, fremføringer, andre sosiale begivenheter? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290897-efexor-pranolol/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.