Gå til innhold

Efexor & Pranolol

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sliter med angst, og har nå akkurat begynt på ny angstdempende medisin, Efexor, etter å ha brukt Zoloft i 3 år. Jeg har tatt 75 mg Efexor i 8 dager nå, og skal etterhvert doble inntaket til 150 mg. Jeg har ett viktig møte foran meg nå, der jeg er nødt til å "ta ordet" og prate en god del. Dette gruer jeg meg til, og har derfor spurt legen min om ett preparat jeg kan bruke en sjelden gang, i sånne tilfeller. Legen fakset da over resept på Pranolol, 20 mg 1 - 3 ganger dagen x 2. Jeg har ikke fått muligheten til å prate med legen min om dette, og er nå skeptisk til denne medisinen; Dette er vel egentlig en hjertemedisin? Er det ufarlig å ta den sammen med Efexor? Jeg har en del hjertebank i forbindelse med oppstart av Efexor, kan dette ha noe å si? Må jeg ta Pranolol daglig, eller gir den effekt hvis jeg tar 1 tablett noen timer før ubehagelige situasjoner, som f.eks. møter, fremføringer, andre sosiale begivenheter? Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290897-efexor-pranolol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...