Gå til innhold

Hvordan klarer dere være aktive her inne??

Anbefalte innlegg

Gjest Dårlig med ord....

Har fått diagnose dystymi, og skal nå begynne med medisiner. Må bare ha møte med lege.... Dumt at ikke psykologer kan skrive resepter da.... Har også sosial angst.

Men det jeg egentlig sitter å tenker på er alle dere :) Så mange som jo er mer plaget enn meg, som klarer å sette ord på følelsene. Dere klarer å gi tilbakemelding og råd til andre som spør.

Jeg har ikke tall på alle innlegg jeg har skrevet, men aldri sendt. Finner ut at det ikke har mening, eller at det ikke blir riktig iallfall. Dette er nok et lite utfall av psyken min, redselen for andres meninger... Hvordan får dere til dette, alle dere som klarer å dele av dagen og opp og ned turer? Jeg leser mye, men blir liksom så tung og sliten av å lese og skrive at jeg bare må la være å svare.....

Jeg er faktisk aktiv her inne, selv om jeg ikke skriver så mye selv.....

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Det er lov å være aktiv leser her inne!

Men nå klarte du å sende et flott innlegg, og du kommer til å få svar!

Vi hilser alle nye velkommen!

Livet består av nedturer og oppturer, det er noe alle mennesker opplever før eller siden..... Dessverre. Men vi kan søke faglig hjelp å bli bedre, og vi kan skrive noe av det "ut" av oss ;)

Gjest Ignatius81

Jeg husker jeg var en "lurker" før, og er det til en viss grad fortsatt. Den dårlige selvtillitten gjelder for meg til og med når man er anonym på nettet. Merkelige greier det der.

Dette er jo et åpent forum, så det er vel egentlig bare å skrive i vei så mye man gidder, et dødt forum er kjedelig. Det er jo en slags selv-terapi å skrive her, ihvertfall for meg. Svarene man får er interessante, men det å sette ord på følelsene er det viktigste. Før var jeg til og med for sjenert til å gjøre det. Skal man komme ut av skallet sitt må man vel bare hoppe ut i det. Jeg håper å gjøre det i rl en dag.

Gjest sjøstjerna

Alle kan skrive her.

Og vi er jo anonym. Så vi kan skrive ting som vi kanksje ikke så lett snakker om i real life. Dette kan være usikkerhet, dårlig selvtillit etc. Eller om noe annet som opptar oss.

Jeg leser også mest. Og jeg leste også lenge på DOL før jeg skrev noe. Nå skriver jeg gjerne- men det blir sjelden jeg starter tråd. Videre så svarer absolutt ikke hver dag. Svarer når jeg har lyst.

''Jeg har ikke tall på alle innlegg jeg har skrevet, men aldri sendt.''

Det første du må gjøre er å slutte "å tenke", deretter trykker du på knappen for "Send Innlegg", eg har "motsatt" problem eg trykker for ofte på send knappen.

Men eg vet at det verste som kan skje er at eg blir skjellt ut, får sure kommentarer, blir "oversett", eller får mine innlegg sletta av Webmaster.

Eg tror ihvertfall det er lite sannsynlig at det kommer folk på døra mi og skal knuse kneskålene mine med ett balltre...

Så poenget er: Du har ingenting og tape, men mye å vinne (hvis du er heldig) !

Ps! Eg vet ingenting om "Dystymi", eg tror du er ett menneske først og fremst, drit i diagnosen hvis du klarer det.

Lykke til, og velkommen! :-)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...