Gå til innhold

Angående kvalme,angs og depresjoner.

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 22 år som har slitt med angst og depresjoner i snart 6 år,våknet plutselig en morra og var helt annerledes enn jeg pleide.,jeg har fått en del hjelpe fra psykriater og psykolog tidligere,men ble nesten bare sittende å skrive dagbøker,så det hjalp meg ikke!men jeg sliter fryktelig med kvalme,hodepine,og ryggsmerter. men kvalmen er det verste,har du noen tips til meg om hvordan jeg kan bli kvitt den?eller bare at det blir litt bedre?jeg har gått kvalm ihvertfall 200 dager i året...men ikke noe galt fysisk med meg!hva kan dette komme av?verken psykriateren eller psykologen har klart å finne ut hvorfor jeg har blitt slik!!!!!jeg har blitt mye mobbet på skolen,og det er ett par ting som har skjedd senere i tiden som jeg ikke har hvert stolt av og har også blitt dopet ned av ei såkalt venninne,så har hvert igjenom en del!kan dette være årsaken? tusen takk for svar på forhånd!:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290931-ang%C3%A5ende-kvalmeangs-og-depresjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Våknet ofte kvalm selv ene året jeg gikk på skole, pga skolen var kjedelig, klassen totalt håpløs (hvorfor velger man et yrkesfag man ikke gidder å lære seg noe om?) og jeg slet vel litt med angst som følge av mareritter som følge av oppveksten min osvv. mye inni meg som kom ut på den tida også. i tillegg til "alt det andre".

Gjorde egentlig ikke noe spesielt, etter skoleåret var over bodde jeg et annet sted og hadde det greit nok. Kvalmen gikk jo over etterhvert som ting bedret seg.

Men, det jeg nesten må spørre om, er du sikker på at kvalmen er "psykisk"? Er det noe du spiser/drikker hver eneste dag du kan prøve deg uten en periode og se om det er det?

Ryggsmerter hadde jeg også, anspente muskler antar jeg. Kjenner det spenner seg der iblant når jeg er mye stresset, f eks nå siste ukene hadde jeg en jobb som viste seg å være en totalt håpløs sjef osv.. er sluttet nå. Men begynte å merke at jeg våknet kvalm og verket i ryggen. Så er vel bare sånn jeg reagerer.

Vi har dusj med 2 innstilliger, vanlig og en hardere stråle til massasje. Varm, hard stråle mot mine stive ryggmuskler er det beste! Så noe slikt kan jo kanskje hjelpe deg også? I det hele tatt bare varm, lang dusj over ryggen løsner litt føler jeg. Og varm dusj gjør jo også resten av deg litt mer avslappet.

Våknet ofte kvalm selv ene året jeg gikk på skole, pga skolen var kjedelig, klassen totalt håpløs (hvorfor velger man et yrkesfag man ikke gidder å lære seg noe om?) og jeg slet vel litt med angst som følge av mareritter som følge av oppveksten min osvv. mye inni meg som kom ut på den tida også. i tillegg til "alt det andre".

Gjorde egentlig ikke noe spesielt, etter skoleåret var over bodde jeg et annet sted og hadde det greit nok. Kvalmen gikk jo over etterhvert som ting bedret seg.

Men, det jeg nesten må spørre om, er du sikker på at kvalmen er "psykisk"? Er det noe du spiser/drikker hver eneste dag du kan prøve deg uten en periode og se om det er det?

Ryggsmerter hadde jeg også, anspente muskler antar jeg. Kjenner det spenner seg der iblant når jeg er mye stresset, f eks nå siste ukene hadde jeg en jobb som viste seg å være en totalt håpløs sjef osv.. er sluttet nå. Men begynte å merke at jeg våknet kvalm og verket i ryggen. Så er vel bare sånn jeg reagerer.

Vi har dusj med 2 innstilliger, vanlig og en hardere stråle til massasje. Varm, hard stråle mot mine stive ryggmuskler er det beste! Så noe slikt kan jo kanskje hjelpe deg også? I det hele tatt bare varm, lang dusj over ryggen løsner litt føler jeg. Og varm dusj gjør jo også resten av deg litt mer avslappet.

Hei!Tusen takk for svar!:)

jeg har tenkt litt på det hva jeg spiser ol,men jeg spiser ikke det samme hver dag,og spiser til forslkellige tider,så jeg tror ikke det er det!

Jeg endret kostholdet,grunn at jeg hvert kvalm/dårlig i snart 6 år!

Var hos legen,men hun skjønte ikke hva det kom av,har hvert igjennom alt av prøver også,men kan ikke finne noe(noe som er positivt)!Men legen jeg går til har og jobbet som psykolog,så hun kjenner litt til plagene mine,men kvalmen klarer hun ikke finne ut av!

men jeg tenkte å søke på en ny psykolog slik at kansje han/hun kan hjelpe meg og prøve å finne grunnen!som sagt tror jeg det ligger psykisk i meg,mulig bga fortiden min!noe jeg kansje ikke har kommet over,og at det ligger i baktankene!

Jeg har og gått på medisiner i 1 år i 2002 ca,og de hjalp,men jeg ville ikke gå mere på de tilslutt grunn at de kan man bli veldig avhengig av,så da valgte jeg de bort!

Jeg sliter veldig med angst anfall også,spesiellt når jeg blir kvalm(blir veldig redd)!

Mvh

Gjest pærebrus875

Hei!Tusen takk for svar!:)

jeg har tenkt litt på det hva jeg spiser ol,men jeg spiser ikke det samme hver dag,og spiser til forslkellige tider,så jeg tror ikke det er det!

Jeg endret kostholdet,grunn at jeg hvert kvalm/dårlig i snart 6 år!

Var hos legen,men hun skjønte ikke hva det kom av,har hvert igjennom alt av prøver også,men kan ikke finne noe(noe som er positivt)!Men legen jeg går til har og jobbet som psykolog,så hun kjenner litt til plagene mine,men kvalmen klarer hun ikke finne ut av!

men jeg tenkte å søke på en ny psykolog slik at kansje han/hun kan hjelpe meg og prøve å finne grunnen!som sagt tror jeg det ligger psykisk i meg,mulig bga fortiden min!noe jeg kansje ikke har kommet over,og at det ligger i baktankene!

Jeg har og gått på medisiner i 1 år i 2002 ca,og de hjalp,men jeg ville ikke gå mere på de tilslutt grunn at de kan man bli veldig avhengig av,så da valgte jeg de bort!

Jeg sliter veldig med angst anfall også,spesiellt når jeg blir kvalm(blir veldig redd)!

Mvh

Prøv å husk på at kvalmen ikke er farlig, og pust rolig. Da fører kanskje ikke kvalme til angstanfall? Puste rolig er uansett en veldig bra måte å roe seg ned på.

Veldig rart at du er så mye kvalm uten grunn. Regner med du har tatt det som er av blodprøver osv? Vet ikke om mangel på et vitamin/mineral kan være problemet?

Men jeg er enig i at du bør finne ut hva som "ligger helt innerst i tankene" kan godt være det som gjør at du blir kvalm også.

Husker jeg også ble kvalm om jeg gikk lenge uten mat, alt sultfølelsen gikk over til kvalme på et vis (kunne gå 1-1,5 døng uten mat for å spise litt og så fortsette.. ) Spiser du ofte nok?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...