Gjest skrevet flere innløegg om BP2 her tidligere Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg føler meg rett og slett syk og har gjort det en stund. Innfluensa, smerter, kvalme, svettetokter,ubehag ved støy, vondt i magen, i det hele ikke særlig bra. Svært trøtt, slapp og energiløs noe uro/angst med brystsmerter. Men ingen tom tristhet, kan le spontant. men langt skjeldnere enn situasjonene skulle tilsi det. Jeg har begynnt og lure på om dette kan være abstinenser? Trappet for en god stund siden ned fra 150 til 75 mg effexor. Men så bruker jeg en del p-forte (2-4 stk. pr. dag) + 10-20 mg zoplikone + 10 mg stesolid for og sove. Kan også evt. bytte ut stesolid til natten med p-forte (2tbl.) og 25 mg sobril. P-forte har jeg brukt de siste 2-3 m.n.d (stesoliden og zoplikone + litt sobril i mange år, men med langt større hyppighet siste året.) Fikk også en 2 esker somadril på legevakta i sommer mot lumbago, prøvde og få mer somadril, men det gikk ikke.Begynnte med p-forte da paracet og ibux ikke hjalp lengre. (Enkelte kvelder har jeg byttet ut stesoliden med sobril 25 mg) Zoplikone,stesolid, sobril har jeg egentlig for det meste brukt for og få sove. Men jeg må innrømme at jeg har blandet 2 stesolid og 2 p-forte for og slappe av litt og kjenne på litt eufori. Jeg har familie med barn og jobb, vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette viss det er medisiner som gjør det. Jeg MÅ også holde meg på bena for å tene penger, har ikke sykepengerettigheter lengre, får rehab, men det er veldig lite :-( Skal ikke skrive mer, men håper virkelig på synspunkter og at NHD har noen meninger på dette. Rotete skrevet, men er jeg altså litt neddopet og sitter i senga og skriver. Jeg har jo ikke sluttet med disse tbl. men kan denne følelsen/ ubehaget likevel skyldes abstinenser. Må jo innrømme at jeg har økt litt på mengden for og få sove og dempe smerter. Håper du kan ta deg tid til og kikke på dette, betaler gjerne for et svar/ råd, som du ser i innlegget har jeg motforestillinger til og ta op dette med legen min. Vet ikke om det har noen betydning, men bruker også 400 mg lamictal mot BP2 lidelse. Gjort det i mange, mange år. Jeg trenger virkelig en kvalifisert mening om dette, jeg er ikke uten videre giret på og ta opp dette med legen i frykt for å bli nektet nye resepter. Men viss dette skulle skyldes medisinene, har du noe forslag til hva jeg bør gjøre, slik som dette kan jeg avgjort ikke ha det. Vil ikke kunne jobbe viss dette fortsetter. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290939-nhd-kan-det-v%C3%A6re-abstinenssyptomer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Farmer Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg syns dette høres veldig ut som benzodiazepin- og/eller opiatabstinenser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290939-nhd-kan-det-v%C3%A6re-abstinenssyptomer/#findComment-2336908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest benzor Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg syns dette høres veldig ut som benzodiazepin- og/eller opiatabstinenser. For meg hørtes det ut som nsri/ssri abstinenser. Det er jo de som er trappet ned.Opiater og benzo bruker vedkommende. Jeg hadde veldige abstinenser av ssri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290939-nhd-kan-det-v%C3%A6re-abstinenssyptomer/#findComment-2337644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.