Gå til innhold

NHD, jeg skriker etter hjelp..

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte30

Jeg skriker etter hjelp.. Kjenner pulsen slår og slår. Kan se den slår i halsen når jeg står i speilet. Smerter i brystet. Tørr i munnen..Sår tunge.. Svette tokter som kommer og går.. Frysninger i kroppen.. Svimmel..Varme tokter som plutselig kommer, spesielt hvis jeg står og snakker med noen.. Vil bare gråte av fortvilelse.. Er trøtt og uopplagt.. Alle blod prøvene mine er fine, og ekg av hjertet er fint. Legen sier jeg bare må ta tiden til hjelp. Får ikke mer hjelp..

Men jeg trenger hjelp. Kan ikke leve sånn..

Dette er angst? Hva kan hjelpe meg??

Hater tabletter, men må jeg, så må jeg.. Har alltid slitt med bivirkninger på medisiner..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290949-nhd-jeg-skriker-etter-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulte30

Første spørsmål:

Tenk litt på hvorfor du bekymrer deg for at pulsen slår.

Jeg prøver å tenke, men aner ikke hvorfor den slår og slår.. Jeg tenker mye.. Stresser hodet mitt.. Har vankselig med å senke skuldrene.. Jeg er muskel plaget fra før, med anspente muskler..

Jeg vil så gjerne få roet pulsen og levd normalt igjen.. Har det noe betydning hvordan kondisjonen min er?

Jeg er så frustrert og fortvilet..

Jeg prøver å tenke, men aner ikke hvorfor den slår og slår.. Jeg tenker mye.. Stresser hodet mitt.. Har vankselig med å senke skuldrene.. Jeg er muskel plaget fra før, med anspente muskler..

Jeg vil så gjerne få roet pulsen og levd normalt igjen.. Har det noe betydning hvordan kondisjonen min er?

Det at pulsen din slår betyr faktisk at du lever og ingenting annet. Har en hoppende, dunkende puls jeg også, ikke noe å bry seg om. Men ubehagelig ja....spesielt disse harde, kraftige dunkene, tror hjertet er på tur ut noen ganger :-)

Det NHD henviser til er at pulsen din skal slå, det betyr at du lever. Noen ganger slår den fort, andre ganger sakte, noen ganger kjenner man den godt, andre ganger kan man knapt finne den. Det aller viktigste er at den er der :)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Pulsen/hjertet er laget for å greie seg selv uten vår inngripen.

Kan du prøve å la pulsen være det den er uten å bry deg med det?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...