Gå til innhold

Hvor annerledes er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bipolar. Full av sosial angst og panikkangst. Deprimert.

Men så i går, som lyn fra klar himmel så tok det fullstendig av inni hodet mitt. Hver gang jeg hørte et ord kom jeg på fem andre ord som rimet. Det var kjempemorsomt. Så var vi en tur inne på en butikk. Jeg tror jeg leste alle varebeskrivelsene høyt, med eller uten melodi til.

Så fant vi det vi skulle ha. Det var et klistremerke inni. Med utgangspunkt i dette klistremerket kom jeg på en lang morsom historie som jeg levende kunne se for meg. Lo og lo.

Så skulle jeg lage middag. Jeg lager vanligvis aldri middag, men fikk så lyst. Jeg så den for meg som en stor visjon. Jeg skulle dele en sånn kjøttdeigpølse i skiver å steke dem. Så skulle jeg legge dem annenhver med brødskiver slik at det ble et tårn. Så skulle jeg pensle det hele med egg og steke i stekeovn. Serveres stående sammen med epler stekt på spidd i stekeovn.

Men så fant jeg ikke kjøttdeig. Så da tenkte jeg at jeg kunne lage spagetti. Jeg kuttet opp påleggsskinke og heiv oppi to bokser hermetisk tomat og litt mais. Det var det jeg fant. Men så fikk jeg ikke boksåpneren til å virke. Jeg tok derfor en skarp kniv og tok springfart over kjøkkenet for å kjøre den inn i boksen. Det virker ikke. Til slutt fikk jeg det til med boksåpneren.

Familien kom hjem og jeg skulle servere. barna er små, så man må blåse på maten deres. Det var da jeg oppdaget at man istedenfor å blåse på spagetti, kan snurre den fort i lufta med spagettiklypa. Guttungen så himmelfallen ut. Jeg syntes det var morsomt og bestemte meg for å legge spagettien på hodet hans istedenfor på tallerkenen. Han syntes ikke det var noe gøy. Jeg sa unnskyld. Ca 4000 ganger. Det er mange morsomme måter å si unnskyld på.

Det er vel lov å være litt alternativ i blant? Det roet seg jo i løpet av noen timer... Føler meg litt som Pippi.

Gjest tusenfryden
Skrevet

Avreagering på stress? Overslagshandling i stress?

Skrevet

Ja, dette var spesiell oppførsel. Jeg hadde nok reagert negativt på den, men jeg regner med du er manisk?

Gjest flyvende elefant
Skrevet

Ok. Såpass. Grei nok tilbakemelding det.

Det er godt å vite at det er flere som er litt kreative og gale;)

Jeg er bare glad for at jeg har mange barn å tulle med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...