Gå til innhold

2 spørsmål om Tolvon

Gjest Stump pilla hadde jo vært fint

Anbefalte innlegg

Hei. Har to spørsmål, jeg!

1. Hvor mye Tolvon er det vanlig å bruke om man bruker det mot søvnproblemer?

2. Hvor mye Tolvon er det vanlig å bruke om det er mot depresjon? Vet hva det står i Felleskatalogen, men det er ikke alltid korrekt det som står der da.

Også har jeg et tilleggsspørsmål:

3. Er det noen sammenheng mellom størrelsene på dosene med antidepressiva og alvorlighetsgrad av depresjonen (mild, moderat, alvorlig)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291212-2-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-tolvon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

S: Det er meget stor spredning, men la oss si 10 - 60 mg.

2. Hvor mye Tolvon er det vanlig å bruke om det er mot depresjon?

S: 90- 180 mg

3. Er det noen sammenheng mellom størrelsene på dosene med antidepressiva og alvorlighetsgrad av depresjonen (mild, moderat, alvorlig)?

S: Nei.

S: Det er meget stor spredning, men la oss si 10 - 60 mg.

2. Hvor mye Tolvon er det vanlig å bruke om det er mot depresjon?

S: 90- 180 mg

S: Nei.

Hei, takk for svar.

Jeg lurer på en ting til, jeg.

Hvorvidt bivirkningen tretthet man får av Tolvon er noe som går over, eller om den er der til evig tid...

hidi, the scorpion

Hei, takk for svar.

Hvorvidt bivirkningen tretthet man får av Tolvon er noe som går over, eller om den er der til evig tid...

Den går ikke over, derfor blir den i mange tilfeller brukt "istedet" for sovetabletter.

Vær også oppmerksom på at Tolvon gir økt appetitt = vektoppgang, og i sjeldne tilfeller fører til hjertebank!

Den går ikke over, derfor blir den i mange tilfeller brukt "istedet" for sovetabletter.

Vær også oppmerksom på at Tolvon gir økt appetitt = vektoppgang, og i sjeldne tilfeller fører til hjertebank!

Hm, jeg fikk høre at Tolvon var et veldig fint AD med tanke på vekt, jeg. Må nemlig passe litt på det der, ser du...

Annonse

Og jeg fikk Tolvon fordi jeg var undervektig! La på meg 20 kg på halvannet år....

Oj...

Det virker vel individuelt, jeg antar det er mulig å legge på seg av alle medisiner.

Men hadde vært fint/nyttig med en uttalelse fra NHD her...

hidi, the scorpion

Oj...

Det virker vel individuelt, jeg antar det er mulig å legge på seg av alle medisiner.

Men hadde vært fint/nyttig med en uttalelse fra NHD her...

Det er dessverre en bivirkning av Tolvon, synes du bør prøve noe annet!

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hei, takk for svar.

Den avtar etter en liten uke og stabiliserer seg på et langt lavere nivå, men fortsetter å hjelpe på dårlig søvn.

Ja, det er korrekt at Tolvon og Remeron er de AD som på gruppenivå har størst tilbøyelighet til å gi vektøkning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...