Gå til innhold

NHD eller andre - Dialektisk adferdsterapi

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen vet noe om dette eller har erfaring med hva dette er. Min datter vil kanskje få tilbud om dette i et pilotprosjekt i Oslo området. Jeg har forstått at det retter seg inn på selvskading og selvmordsfare. Det virker veldig bra slik jeg forstår det. Lurer på om det er noen erfaringer her på dol, eller om du NHD har noen oppfattning om virkningen av dette, og om metoden.Hvordan jobbes det konkret?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291250-nhd-eller-andre-dialektisk-adferdsterapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er den best dokumenterte behandlingen av kvinner med eupf/borderline og selvskading. Absolutt å anbefale.

Vel datteren min har ikke en slik diagnose, men hun skader seg selv. jeg tror ikke psykiatrien vil gi en 16 åring en personlighetsforstyrrelse diagnose. Jeg tror heller ikke at hun har det, men jeg tror hun sliter....Hun har til nå diagnose adhd og traume relaterte ting i forbindelse med at hennes far slo meg, og selvfølgelig at hun har måttet leve med følgene av en mor(meg) som har vært langt nede i perioder. Selv mener hun at hun er unnvikende....jeg syns det var interessant at hun sa det....for jeg har jo absolutt opplevd henne som krevende...dessuten som en utadvendt person. Men det er fullt mulig for meg å forstå at det likevel kan være slik. Jeg har sagt ifra til bup at jeg går for dette...og håper at noe som virker såpass løsningsorientert vil være bra. Dessuten så har jeg fått inntrykk av at de som driver prosjektet er veldig proffe. ordet adferdsterapi har likevel en dårlig klang i mine ører, men jeg regner med at dette er noe helt annet enn hva mine ører hører:-)Fint å høre at du anbefaler det. Får lese litt mer på nettet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...