Gå til innhold

Skader ved overgrep


Gjest overgrep

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Fysiske eller psykiske? Psykiske blir jo angst og lignende reaksjoner en tid fremover, depresjon er ikke usansynlig, spiserforstyrrelser for å "ødelegge" kroppen rammer også mange..

Fysiske kan vel være at det sprekker opp litt, om han er veldig hardhendt.. sprekke jomfruhinne f eks, noe som kan føre til smerte og sviing i dagevis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysiske eller psykiske? Psykiske blir jo angst og lignende reaksjoner en tid fremover, depresjon er ikke usansynlig, spiserforstyrrelser for å "ødelegge" kroppen rammer også mange..

Fysiske kan vel være at det sprekker opp litt, om han er veldig hardhendt.. sprekke jomfruhinne f eks, noe som kan føre til smerte og sviing i dagevis..

Jeg tenkte på begge deler. Jeg tenkte mest på langvarige konsekvenser. Jeg har selv vært utsatt for deg og har problemer med menn. Men det virker som om mange greier å leve et seksuelt forhold selv om de har vært utsatt for overgrep. Hvordan bearbeider man det og kommer videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest αĮσηξ

Jeg tenkte på begge deler. Jeg tenkte mest på langvarige konsekvenser. Jeg har selv vært utsatt for deg og har problemer med menn. Men det virker som om mange greier å leve et seksuelt forhold selv om de har vært utsatt for overgrep. Hvordan bearbeider man det og kommer videre?

Jeg tror det seksuelle er litt forskjellig... noen fungerer bra, noen ikke..

Jeg kan ha sex, men det fungerer ikke helt rett allikavel.. Jeg får til å ha sex med de jeg ikke har følelser for..derimot han jeg elsker, klarer jeg det ikke med.. For meg blir det ekkelt..jeg får det bare ikke til. Og jeg kan ikke forstå hvorfor.

Det skal jo være omvendt..

Så det jeg sliter mest med etter overgrep, er det å forstå mine tanker og følelser rundt ting..der jeg også vet hva som er normalt..

For å bearbeide ting som det..er første steg å gå til en psykolog..få hjelp. Jeg skal kanskje legges inn på en klinikk i en periode over 3 mnd.. om jeg klarer det. Blir nok tøft..men i lengden så vil det nok hjelpe en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...