Gjest stimerud Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 hei, jeg er en kvinne på 31 år,har slitt med angst?? i perioder over 10 års tid.har angst for angsten,det høres jo rart ut. den kommer plutselig, bryter ut om natten våkner opp med hjertebank, kaldsvetter så begynner jeg å hyperventilere. må bare stå opp så kommer det mageproblemer etter en stund. sånn kommer å går den i noen dager, like fort borte som den kom. fin i en periode igjenn å bang tilbake. det er nesten sånn at jeg trur jeg er på vei til å bli gal, jeg kjenner at den kommer som en varme som blir sterkere å sterker i mellom gulvet.kunne gjerne hat litt hjelp for det men syntes det er flaut å si det til min lege, hei jeg sliter med angst???? hvordan skal jeg få hjelp for det.det er så mye som utløser angsten , reiser, kaffe,ikke vanlige rutiner og lite søvn. håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291266-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna karenina Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hei! Det du sliter med er ikke flaut å snakke med legen sin om, selv om du kjenner på terskelen for det. Regelmessighet er lurt å tilstrebe når en har angst. Spise regelmessig og sunt nok, sove nok og regelmessig(så godt det lar seg gjøre. Holde seg unna røyk, minst mulig alkohol, og måtehold med kaffe(som også kan trigge angst) Det er svært vanlig å ha angst for angsten og alle de tingene du beskriver er velkjente, ufarlige, men svært ubehagelige symptomer. Det er ikke farlig i seg selv. Men bagatellisere det skal en ikke, da det er hardt å kjenne på denne angstsmerten over så mange år. Det finnes medisiner, teknikker. Bøker å lese. For eksempel en bok som heter noe slikt som "Åpne rom, trange plasser." Jeg synes du skal bestille en time med legen din. Det er han eller hun som er den rette instans å søke til i første omgang. Kanskje kan du henvises til en gruppe som sliter med det samme som deg? Ikke gå med dette alene lenger i hvert fall. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291266-angst/#findComment-2339581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.