Gå til innhold

AD uten fare for vektøkning

Gjest Stump pilla hadde jo vært fint

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På gruppenivå er det Aurorix og Wellbutrin. Personlig opplevde jeg redusert appetitt og vektreduksjon av Efexor.

Hei! Takk for svar.

Lurer på om det finnes et sted jeg kan lese om dette, altså vekt og antidepressiva?

Hvordan er Cipralex og Fontex?

Gjest anna karenina

Hei! Takk for svar.

Lurer på om det finnes et sted jeg kan lese om dette, altså vekt og antidepressiva?

Hvordan er Cipralex og Fontex?

De aller fleste går ikke opp i vekt av disse medikamentene. Hvor stor prosentandel som går opp vet jeg ikke helt, men det er de færreste i følge NHD i hvertfall. Jeg har også hørt at en like gjerne kan gå ned i vekt som opp. En del mennesker går også opp av selve depresjonen og inaktivitet, ikke medikamentene.

De aller fleste går ikke opp i vekt av disse medikamentene. Hvor stor prosentandel som går opp vet jeg ikke helt, men det er de færreste i følge NHD i hvertfall. Jeg har også hørt at en like gjerne kan gå ned i vekt som opp. En del mennesker går også opp av selve depresjonen og inaktivitet, ikke medikamentene.

Hm, ok... viss sjansene er så små, så... da er det kanskje ikke så farlig.

Gjest anna karenina

Hm, ok... viss sjansene er så små, så... da er det kanskje ikke så farlig.

For de som går opp er det jo ingen trøst at man er få. Men dette skjer jo ikke over natta da. Man må spise mer for det første, og du vil merke det hvis appetitten øker. Pass litt på bare. Følg med på vekta. Du kan slutte med de hvis appetitten blir så mye større at du ikke greier utligne det med trening og aktivitet. Eller prøve et annet AD. Ikke så skummelt å prøve på grunn av dette.

Annonse

For de som går opp er det jo ingen trøst at man er få. Men dette skjer jo ikke over natta da. Man må spise mer for det første, og du vil merke det hvis appetitten øker. Pass litt på bare. Følg med på vekta. Du kan slutte med de hvis appetitten blir så mye større at du ikke greier utligne det med trening og aktivitet. Eller prøve et annet AD. Ikke så skummelt å prøve på grunn av dette.

Tror ikke jeg gidder å fortsette. Jeg har jo bare mild depresjon, uansett. Da er det like greit å prøve andre ting...

Er rart. Jeg har tatt MADRS flere ganger og får "moderat", men legen sier jeg er "mildt deprimert".

Gjest anna karenina

Tror ikke jeg gidder å fortsette. Jeg har jo bare mild depresjon, uansett. Da er det like greit å prøve andre ting...

Er rart. Jeg har tatt MADRS flere ganger og får "moderat", men legen sier jeg er "mildt deprimert".

Hvis du føler deg deprimert ville jeg tatt utgangspunkt i det. Mild eller moderat, det spiller ikke store rollen. Hva du føler er funksjonsgraden din og hvor mye du føler deg plaget er det som teller. Men en moderat depresjon er ikke bare, bare. Man kan være temmelig dårlig fungerende da. Det skal noe til for å være det som kalles alvorlig deprimert.

SSRI har jo ofte bivirkninger, andre enn dette med vektøkning. Er du mildt deprimert ville jeg satset på aktivitet og regelmessighet og sett hvor langt jeg kom med det.

Hvis du føler deg deprimert ville jeg tatt utgangspunkt i det. Mild eller moderat, det spiller ikke store rollen. Hva du føler er funksjonsgraden din og hvor mye du føler deg plaget er det som teller. Men en moderat depresjon er ikke bare, bare. Man kan være temmelig dårlig fungerende da. Det skal noe til for å være det som kalles alvorlig deprimert.

SSRI har jo ofte bivirkninger, andre enn dette med vektøkning. Er du mildt deprimert ville jeg satset på aktivitet og regelmessighet og sett hvor langt jeg kom med det.

Jeg tror den lette depresjonen min er ganske "naturlig". Jeg er sosialt isolert og har ingenting "å gå til".

Tror jeg er enig i at den må karakteriseres som lett. Det er uker siden jeg hadde suicidaltanker.

Jeg må jobbe mer med årsaken(e) til de depressive, ja...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...