Gå til innhold

Om antipsykotika, sobril og sovemedisiner

Anbefalte innlegg

Gjest skjdskfjsfjf

Kan du si noe om de ulike typene antipsykotika? Hvem som er sterkest, og hvilke ting de ulike virker mot?

Jeg har snakket med en psykiater som mente jeg kunne gå på og av truxal, ta sobril når jeg trengte og at jeg måtte få sove, det betyr sovemedisiner.

På grunn av andre sykdommer, mente psykiateren at antipsykotika kunne forværre disse sykdommene, det visste ikke min fastlege.

Fastlegen min vil absolutt ha meg på store doser antipsykotika og helst at jeg skal ta pause fra skolen. Dette var ikke psykiateren enig i. Men jeg går ikke til ham, jeg venter på svar fra dps. Foreløpig må jeg desverre forholde meg til fastlegen, som ikke er så inne i de typene medisiner eller psykiske lidelser, for psykiaterens, min psykologs vurdering av meg og fastlegens vurdering var helt motstridende.

Så jeg lurer på, hvilke antipsykotika virker mot hva?

Hvor ofte kan jeg ta sobril uten å utvikle toleranse? Til nå har jeg tatt en og en halv på en uke, men kunne trengt å ta litt mer.

Jeg er fryktelig svingende i humøret, nede, så normal, og har perioder med psykotiske "innfall"/"tolkninger", men ikke som før. Ellers gjør jeg de riktige tingene.

Hadde blitt glad for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291315-om-antipsykotika-sobril-og-sovemedisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...