Gå til innhold

Paranoid, eller er dette normalt?

Gjest oj der mista jeg nicket gitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror at naboene mine vet hva jeg skriver her, at de sier det videre til resten av vennene mine, bekjente osv. Det er noe som overvåker meg og angir meg. Derfor kikker alle rart på meg og unngår meg.

Det samme skjer når jeg er hos psykologen min, det jeg forteller han, vet alle sammen på det stedet.

Er det sånn? Kan dere finne ut hva naboen skriver, gjør, hvordan han er osv? Er det noe skjult der ute som leser hva jeg skriver, har gjort før og "angir" meg til alle sammen? Vet barna mine om dette, kan det komme på TV?

Dette er min store skrekk, derfor gjemmer jeg meg også mye unna. Liker meg ikke på butikker ol, føler meg gjennomsiktig. Greier ikke å frigjøre meg fra denne tanken, følelsen, er det sånn?

Skrevet

Jada, det er helt normalt: :-)

http://groups.google.no/group/no.alt.frustrasjoner/topics

Seriøst, neida ta det heelt med ro. Det er absolutt ingen som er istand til å lese deg slik. Selv om det er enkelte som regner paranoia som normaltilstand:

http://groups.google.no/group/no.alt.frustrasjoner/browse_thread/thread/e4762a7aafbea6ed#9d862c0732594c87

Så slapp av i trygg visshet om at dine tanker og følelser er trygt lagret i ditt hode og ikke slipper ut derfra uten at du slipper de ut via tale.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er ikke normalt.

Gjest sjokoladeplaten
Skrevet

Du må snarest ta dette opp med legen din. Det høres slett ikke normalt ut. Høres ut som paranoid psykose. du må få hjelp. Ingen kan se hva du skriver, det kommer ikke på tv. Naboene tenker slett ikke på deg i det hele tatt og interresserer seg ikke for din datamaskin. Søk hjelp.

Skrevet

Dette er ikke normalt.

Er sånn i perioder til tross for at jeg nå bruker AP. Tror det er kontakt med en viss person som utløser det. De siste 14 dagene har vært forferdelig, det ser heller ikke ut til at det går over, snarere tvert imot. I tillegg er jeg deprimert nå :-(

Gjest Elvira 76
Skrevet

Hva i all verden gjør deg så interessant at andre skulle ha interesse av å vite hva du gjør? Er du en _så_ spennende person?

Gjest BipolarII...jeg visst
Skrevet

Naboene dine kan ikke få greie på at du er her, og således heller ikke si det til din vennekrets. Du er skjult bak et anonym nick her inne, vet du. Når du er hos psykologen er du i et lukket rom. Ingen andre som oppholder seg i boligområdet/butikker etc. rundt kontoret hans kan høre hva du sier i konsultasjonene. Da måtte de ha satt opp avlytningsutstyr, videoovervåkningskameraer og hyret inn privatetterforskere "spioner". Men nei, slik er det selvsagt ikke!!!! Hvorfor skulle noen i det hele tatt giddet det? Du stikker deg helt sikkert ikke ut i mengden! Du sier jo at du er helt motsatt faktisk, du ligger lavt i terrenget!

På spørsmålet ditt om "Er det sånn?" er svaret definitivt: Nei og atter nei! Ingenting kommer på riksdekkende fjernsyn eller på lokaltv for den saks skyld! På nyhetene kommer det innslag om innenriks og utenriksbegivengheter. Med mindre du har drept noen, påsatt en brann e.l. kommer du IKKE på TV!!!!

Jeg har ikke peiling på hva naboene mine driver med. Det eneste jeg vet er eventuelt det de velger å si til meg direkte ansikt til ansikt når vi møtes tilfeldig, på spasertur, i oppgangen etc. Om jeg er i nærbutikken og møter en nabo, kan jeg selvfølgelig - om jeg hadde giddet - sjekket hvilken gulosttype han kjøper. Men nei, det er utrolig lite interessant og sier ingenting om personen! Barna dine kan kun vite det du sier og gjør som du forteller dem. Ingen er synske og kan skue rett gjennom deg og ditt!

Det er du som _føler_ det slik som du forteller om i innlegget ditt. Det er ikke slik det er. Det er kun dine følelser og tanker omkring dette. De er absolutt ikke reelle og har IKKE rot i virkeligheten på noen som helst måte. Det du beskriver er paranoiditet. Vet ikke hvorvidt du er i psykistrisk behandling eller ei. Uansett må du fortelle om dette til en som kan hjelpe deg, fastlegen din eller behandleren din.Det fins medikamenter og hjelp for slikt. Det må være forferdelig å ha slike paranoide følelser og tanker! Så dette trenger du å gjøre noe med fortest mulig for å dempe dette og bli mest mulig kvitt dette!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...