Gå til innhold

Begynt å tulle

Anbefalte innlegg

Gjest søsteren
Skrevet

Hvor stor er sjansen for å bli frisk igjen etter at man har begynt å "tulle"? Er pårørende til en som er blitt søvnløs, spiser ikke og snakker tull. Vedrørende ble sendt til psykiatrisk institutt i går. Finner så lite om dette emnet og har så mange spørsmål som jeg gjerne vl ha svar på.

Skrevet

''psykiatrisk institutt''

???

Eg vet ikkje, men om en ikkje spiser og sover så begynner vel de fleste å "tulle" litt etterhvert.

Lykke til, håper du får de svar du har behov for. :-)

Gjest pærebrus875
Skrevet

Nå aner ikke jeg hva du mener "å tulle", han høres ut som han er syk, han "tuller" nok ikke?

Har han havnet i en psykose av noe slag (slik det kan høres ut som ) så er det mulig i dagens helsevesen å få ham "ut igjen", men klart det finnes grader av psykoser og årsaker til psykoser, og hva han har er umulig å si. Du burde helt klart spørre legene hans, regner med du som søster har rett til å vite noe?

Det finnes medisiner og behandling for det meste, så sjansene hans er jo gode til å bli "frisk" igjen.

Gjest søsteren
Skrevet

Nå aner ikke jeg hva du mener "å tulle", han høres ut som han er syk, han "tuller" nok ikke?

Har han havnet i en psykose av noe slag (slik det kan høres ut som ) så er det mulig i dagens helsevesen å få ham "ut igjen", men klart det finnes grader av psykoser og årsaker til psykoser, og hva han har er umulig å si. Du burde helt klart spørre legene hans, regner med du som søster har rett til å vite noe?

Det finnes medisiner og behandling for det meste, så sjansene hans er jo gode til å bli "frisk" igjen.

Brukte vel feil ord i dette sammenhenget. Mente selvsagt syk som du også skriver. Han innbiller seg en del ting som ikke er riktig, og ble fort hissig og kunne be de nærmeste gå ut av huset hans. Har ikke snakket med institusjonen han nå er innlagt i. Personlig det jeg har hørt av de andre virker det for meg at dette har utviklet seg gradvis. Først kunne han bli normal igjen...men etter en kort stund snakke ting som er helt uvirkelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...