Gå til innhold

Unormalt

Gjest Bekymret sjel

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret sjel

Hei.Jeg er en jente på 23 år som er samboer med en på 24 år.Til tider viser han veldi underlig oppførsel og jeg begynner å bli bekymret for ham.Han er en stille og rolig gutt som sitter mye ved datamaskinen.Han har ikke særlig sosialt samvær med mennesker og liker å sitte alene.Jeg opplever stadig at han ikke snakker med meg og når jeg stiller ham spørsmål så vil han ikke svare.Hvis jeg spør om han kan gjøre noe,for eks skifte lyspære i en lampe,så sier han at han skal gjøre det,men det blir aldri gjort.Jeg prøver å spørre han rolig hvorfor og han overser meg totalt,som om han sitter i sin egen verden.Vi kan ikke ha en ordentlig samtale sammen,med en gang det begynner å bli seriøse samtaler så trekker han seg unna og kan finne på å gå midt i en setning.Da går han inn på rommet og lukker seg inne.I det siste har han begynt å fjerne dørhåndtaket.Tidligere trodde jeg at han lukket seg selv inne,men nå får jeg følelsen av at det er meg og alle andre han stenger ute. Han er utrolig sta av person og hvis han ikke vil gjøre noe,så gjør han det ikke,akkurat som en sta tenåring.Så vil han ikke høre.Han går ikke på skole og gjør ikke noe med å få seg en jobb.Han har en,men han vil ikke fortelle meg når han skal jobbe eller om han i det hele tatt har faste vakter der. Han roter og ser ikke ut til å bry seg med det.For meg føler jeg at han totalt "driter i" meg og tar ikke hensyn til mine følelser.Og det ender opp med at jeg må ordne ting for han,som for eks det med å skifte lyspære,rydde,vaske klær og generellt husarbeid.Vi krangler ofte,men han kjefter ikke og hever ikke stemmen.Det er jeg som står for selve krangle delen,men grunnen er alltid at han er så fraværende og ikke viser hensyn.Jeg har prøvd å snakke rolig med han,prøvd å pushe på han,avvise han,stille han spørsmål slik at jeg kan forstå,jeg har fortalt ham hvordan ting oppleves for meg,men han har ingen mening om noe som helst. Når han har vært sint så har han vært skikkelig sint og det har blitt til at vi har blitt fysiske.For 2 uker siden endte det opp med at jeg brakk 2 tær.Det var et uhell at jeg fallt,men det var pga knuffing mellom oss. En gang stengde han seg inne på rommet sitt og nektet å åpne fordi han var helt overbevist om at jeg kom til å drepe han.Da hadde vi ikke kranglet eller noen ting og jeg ble veldig bekymret og lei meg.Så jeg ringte til mora hans for å høre hva jeg skulle gjøre og om han har hatt slike episoder som det før.Da ble han sint og sendte melding til henne å sa at jeg var ute etter å skade ham og hvis hun snakket til meg så kom hun aldri til å se ham igjen. Jeg hvet ikke hva jeg skal gjøre lenger,jeg føler at jeg har prøvd alt for å hjelpe.Jeg er sliten og føler at dette går ut over min egen pyske.Jeg vet at han trenger hjelp,men hvordan skal jeg klare å skaffe han den hjelpen han trenger og hva er det han trenger? Jeg håper virkelig at du kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291560-unormalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Dette er ikke normalt, heller ikke særlig respektfullt for deg. Om jeg var han, og ville være "i fred" så ville jeg heller slått opp enn å la deg gå rundt og "mase" på meg.

Det er ikke bra for deg å være i et sånt forhold, det er det ikke for noen. Slå opp, ev si at du vil være litt alene og flytt ut (høres ut som dere bor sammen?) og se om han kanskje da "våkner" at om du ikke får oppmerksomhet, hva skal du bo der for? Ev om du eier/betaler alt av leie osv, kast ham ut. Si at han får SI IFRA hva som er galt, du gidder ikke å ha en stum fyr gående rundt. At du er der for ham og vil hjelpe ham, hvis han vil ha det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291560-unormalt/#findComment-2342143
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...