Gå til innhold

Overgrep...?hva nå..


Maria761365381138

Anbefalte innlegg

Maria761365381138

Hei!

Er en voksen kvinne med samboer som jeg er meget glad i. Jeg sitter akkurat nå hjemme fra jobben som jeg faktisk måtte ringe å si meg syk ifra. Jeg har mye samvittighet for det også da min terskel for å være hjemme er ganske høy.

Har en jobb som krever max tilstedeværelse. Det er et yrke som en ikke bare kan leie inn andre for å ta over opplegget for dagen. Uansett har jeg enda ikke sakt noe om hvorfor jeg skriver.

Jeg har mest sannsynlig vært utsatt for noe, men kan ikke definere hva..det tør jeg ikke da jeg faktisk dessverre var meget beruset. Brudd stykke mitt kan være midt i et samleie hvor jeg plutselig ikke ønkser dette? Jeg mener at jeg nektet verbalt, og tror/ vet at personen holder for min munn...

Har jeg lagt opp til dette? Svaret er tvetydig. Jeg har en forhistorie i mitt liv, som gjør ting enda verre. Jeg klarer på en måte ikke å ta meg selv så høytidelig... Jeg mistet mange familie medlemmer på kort tid, de nevnte tingen skjedde på en tidsperiode på ca et år. Dermed ble det mange belastninger på kort tid. Tross alt har livet mitt gått meget bra, er vel det man kaller "løvetann barn".

Grunnen til jeg nevner dette er fordi at mest sannsynlig ( i følge mitte resonoment) har jeg hatt MANGE sex partnere i løpet av min ungen karriere pga bl.a annet mest sannsynlig for å få bl.a bekreftelse. Jeg har også hatt sex med andre uten at det egentlig har vært mitt store ønkse. Jeg har også vært så full at jeg ikke vet nesten stort mer enn at jeg våkner på morgene å skjønner "åh nei nå har jeg hatt sex igjen"De samleiene definere jeg ikke som voldtekter. Jeg kan også nevne at jeg i mine forhold har mye og god sexlyst, å kan føle at det er litt sykt da det kanskje forventes at jeg som binder andre følelser som å bedøve min tidliger smerter med sex burde ha ført til motsatt effekt....

Derimot tror jeg at jeg ved andledning for 10 år siden ble dopet ned, å voldtatt. Har heller ingen traumer med det.

Jeg har vært samboer med min kjære mann i 5 år, på den tiden har jeg rukket å være utro en gang( noe han selvfølgelig vet). Til forskjell fra mitt 7 årige forhold hvor jeg var ofte utro ( ser litt på det som ung/ han reiste borte 3 mnd i slengen osv) uten at det er ment som en unskyldning.

I helgen hadde jeg en fantastisk dag på byen. Jeg og vennine min koste oss, og hadde det meget skøy. Jeg danset mye med og uten partnere.Danset med en tyrker, jeg synes han er meget sjarmerende. Jeg syntes vi finner tonen lett ( jeg synes at han var meget "fornorsket" i positiv stand), jeg regner meg at han har samme oppfatning av meg. Folk oppfatter meg som blid og sprudlende, noe jeg oftest er- elsker å være i godt humør- og setter pris på mennesker.

Mennesker er viktig, å jeg er en inkluderende person selv om jeg har brent meg mange ganger. Jeg velger bevisst å ta med meg denne mannen på etterpåfest til et søskenbarn av meg. De sene nattetimer går, alle

på festen har det skøy. Meningen er at jeg skal overnatte der. Jeg starter ettervert å dessverre drikke brennvin. Ettervhvert er jeg blitt overstadig beruset. De fleste er dratt hjem, men jeg og damen til søskenbarne mitt + tyrkern holder det enda gående.

Så starter mitt store mareritt. Damen til s.barne mitt og tyrkeren danser. Jeg går på do. Det er da jeg tror han kommer dit. Er ikke sikker- men s.barne mi si dame( hun er selv meget beruset) tror også det er slik han kom dit.

JEg mener vi stod å pratet? Mye tåkete hukommelse fra de siste timer. Jeg vet ikke om det er slik ting har skjedd. Så husker jeg plutselig at han holder meg for munnen. Selv tror jeg samleiet ikke har var leng. Jeg kommer så hyl skrikende ut i stuen ( uten trus-strømpebukse..Skjørt og bluse har jeg på) Jeg forteller henne at han har voldtatt meg. Hun blir sint å hiver han på dør. Jeg husker at jeg føler meg drittvanne verd, å velger å kjøre hjem i en tilstand som har kunnet ende katastrofalt for andre.

I etterkant fortalte hun at når hun kom på bade stod han å kledde på seg skjorten. Hvorfor hadde han den av om det var en voldtekt? Jeg har derimot et stort bitemerke på armen som jeg ikke kan redgjøre for. Har jeg sendt ut feile signaler? jeg vet jo at jeg var flørtene men i mine siste tanker jeg husker har jeg aldri vært tenkt på å være utro med den mannen. Jeg har kalt det for en voldtekt, hva om jeg tar feil. Er det mulig å ta feil?

Jeg får ikke sove ordentlig på grunn av at jeg ikke husker å dermed ikke har mulighet til å sortere det ut, og bli ferdig.

Mannen min ringte fra båten han jobber på. Reagerte først med sinne. Deretter har han sakt vi skal arbeide oss gjennom dette.....Eneste kravene er GU og navn på den mannen. HVa er dette? hva har skjedd? JEg er en liten jente men er meget sterk, hvorfor klarte jeg ikke å stoppe han før "for over meg"? Trusen var hel. Han har ikke sprutet sæd. Jeg har store sorte hull i min hukommelse. Tingene der gjør at jeg ikke tør å stole på det jeg mener å huske. Jeg ønsker ikke å lyve på noen for alt i verden, da vil jeg før ta skylden på meg uansett konsekvenser.

Nå i etterkant sliter jeg med å sove, å får plustlig små angstanfall med hjertebank og redsel.

Vil bare vite hva du/ dere tror? er det jeg som har gått helt i fra vett og fortand..Setter pris på uansett svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Du er utsatt for noe du ikke ville blitt utsatt for.

Ta kontakt med politiet- og forhør deg om hva du kan/bør gjøre. Anmelde eller ikke anmelde- det får du og din samboer diskutere. De færreste blir dømt.

Den drittsekken som utnyttet situasjonen. Veldig ekkelt å ha blitt utsatt for slikt.

Håper det går fint videre med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria761365381138

Du er utsatt for noe du ikke ville blitt utsatt for.

Ta kontakt med politiet- og forhør deg om hva du kan/bør gjøre. Anmelde eller ikke anmelde- det får du og din samboer diskutere. De færreste blir dømt.

Den drittsekken som utnyttet situasjonen. Veldig ekkelt å ha blitt utsatt for slikt.

Håper det går fint videre med deg.

Tusen takk for meldingen.

Det var ubeskrivelig deilig å bare få de setningen der. Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløvet

Ingen har rett til å utnytte noen seksuellt. Om det er alkohol med i bildet, eller ikke. Lite trolig at en anmeldelse vil føre noen vei, men det må du selv finne ut av.

Jeg vil allikevel anbefale deg å drikke mindre. Har også selv kommet til det punktet. Jo lengre man driver seg selv, jo større vil de sorte hullene i hukommelsen bli..

Har selv hatt uhyggelig mange episoder hvor jeg har våknet opp og ikke hatt anelse om med hvem, hva og hvor.

Vet hvilken smerte og fortvilelse du kjenner nå. Kanskje kan en samtale med din fastlege være et alternativ.

Ta vare på deg selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for meldingen.

Det var ubeskrivelig deilig å bare få de setningen der. Takk igjen!

Hei!

Prøv å stole på egne følelser, de sier deg at dette er en voldtekt. Det denne mannen har gjort mot deg er voldtekt. Han utnyttet at du var full og ikke klarte å bruke makt mot han, det er ikke din skyld! Jeg vet at når en har vært utsatt for overgrep tidligere er det lett å vende skylden mot seg selv og hva en burde gjort i situasjonen.

Jeg er selv utsatt for overgrep fra jeg var lita. I voksen alder har jeg greid meg rimelig bra, selv om det til tider har vært noen vonde perioder. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Tror ikke det er så unormalt å føle slik du gjør. Det er vondt når sex skjer ufrivillig, om du viser motvilje eller ikke.

Jeg har opplevd noe som helt klart kan defineres som voldtekt, men har også hatt sex uten at jeg har ønsket det fordi jeg ikke har klart å sagt ifra eller gjort motstand, der den jeg har hatt sex med har vært uvitende om at jeg ikke ønsket det. Etter min mening skal det være nok å si nei en gang, eller om en ikke viser interesse for å ha sex da er det voldtekt. En mann bør ikke ha sex med noen uten at han er sikker på at ønske er gjennsidig.

Jeg vet jeg må jobbe med meg selv for å bli sterker i situasjoner der noen presser på eller prøver å overtale til sex, for det finnes mange menn som prøver det de kan for å få seg et nummer og det er ikke alltid like enkelt å stå imot selv om en ikke vil.

Håper du får det bedre snart:)

Du fortjener ikke lide på grunn av dette, det er det en annen såm burde gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria761365381138

Hei!

Prøv å stole på egne følelser, de sier deg at dette er en voldtekt. Det denne mannen har gjort mot deg er voldtekt. Han utnyttet at du var full og ikke klarte å bruke makt mot han, det er ikke din skyld! Jeg vet at når en har vært utsatt for overgrep tidligere er det lett å vende skylden mot seg selv og hva en burde gjort i situasjonen.

Jeg er selv utsatt for overgrep fra jeg var lita. I voksen alder har jeg greid meg rimelig bra, selv om det til tider har vært noen vonde perioder. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Tror ikke det er så unormalt å føle slik du gjør. Det er vondt når sex skjer ufrivillig, om du viser motvilje eller ikke.

Jeg har opplevd noe som helt klart kan defineres som voldtekt, men har også hatt sex uten at jeg har ønsket det fordi jeg ikke har klart å sagt ifra eller gjort motstand, der den jeg har hatt sex med har vært uvitende om at jeg ikke ønsket det. Etter min mening skal det være nok å si nei en gang, eller om en ikke viser interesse for å ha sex da er det voldtekt. En mann bør ikke ha sex med noen uten at han er sikker på at ønske er gjennsidig.

Jeg vet jeg må jobbe med meg selv for å bli sterker i situasjoner der noen presser på eller prøver å overtale til sex, for det finnes mange menn som prøver det de kan for å få seg et nummer og det er ikke alltid like enkelt å stå imot selv om en ikke vil.

Håper du får det bedre snart:)

Du fortjener ikke lide på grunn av dette, det er det en annen såm burde gjøre.

Føler virkelig med deg. Overgrep på barn er helt forkastelig. Det er godt å høre at du har klart å finne en måte å leve med dette...

Det som er min store trøst er at dere sier at jeg skal på en følge" innstikte mitt". Samtidig er jeg livredd for det. Vet jeg blir å takle dette før eller siden..Men mitt største ønske er at det skal dukke opp noe som gir meg mer innsikt, noe jeg snart har egentlig mistet troen min på.

Takk for svar. Ønsker deg all mulig lykke!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler virkelig med deg. Overgrep på barn er helt forkastelig. Det er godt å høre at du har klart å finne en måte å leve med dette...

Det som er min store trøst er at dere sier at jeg skal på en følge" innstikte mitt". Samtidig er jeg livredd for det. Vet jeg blir å takle dette før eller siden..Men mitt største ønske er at det skal dukke opp noe som gir meg mer innsikt, noe jeg snart har egentlig mistet troen min på.

Takk for svar. Ønsker deg all mulig lykke!:-)

Ja, jeg vet... det er vanskelig å følge innstinktet sitt, tro på sin egen følelse.

For min egen del var jeg redd for å gjøre det fordi jeg ikke ville beskylde han for noe når jeg var så usikker i min egen oppfattelse av det som hadde skjedd. Jeg greide ikke stole på mine egne følelser og gjorde de om til at det var min egen feil. Til slutt klarte jeg å skrive ned det jeg husket av det som skjedde, selv om det lå en undertone der jeg bebreidet meg selv. Jeg sendte dette til psykologen, fikk en voldsom støtte og hun var klar på at dette var voldtekt. Likevel tok det meg 3 - 4 mnd før jeg greide å se at jeg ble utsatt for ei voldtekt.

Dette ble mye om meg selv, men ville bare få frem at slike følelser er normale.

Har du en psykolog el.l du kan prate med om det du har opplevd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria761365381138

Ja, jeg vet... det er vanskelig å følge innstinktet sitt, tro på sin egen følelse.

For min egen del var jeg redd for å gjøre det fordi jeg ikke ville beskylde han for noe når jeg var så usikker i min egen oppfattelse av det som hadde skjedd. Jeg greide ikke stole på mine egne følelser og gjorde de om til at det var min egen feil. Til slutt klarte jeg å skrive ned det jeg husket av det som skjedde, selv om det lå en undertone der jeg bebreidet meg selv. Jeg sendte dette til psykologen, fikk en voldsom støtte og hun var klar på at dette var voldtekt. Likevel tok det meg 3 - 4 mnd før jeg greide å se at jeg ble utsatt for ei voldtekt.

Dette ble mye om meg selv, men ville bare få frem at slike følelser er normale.

Har du en psykolog el.l du kan prate med om det du har opplevd?

Er bare flott at du skriver litt om deg selv:-)

Nei jeg har aldri godt til psykolog...Jeg føler at det trenger jeg ikke på dette tidspunkte av mitt liv. Kanskje før eller siden om begre mitt skulle rende over. Med tankte på overgrepet sammenligner jeg det med tidligere smerter jeg har opplevd på den måten kan ikke dette overmanne meg. Det er fult levelig med denne gang.

Det gjør djevelsk ondt i meg- føler meg meget ensom. Savner at noen støtter meg oppriktig.. savner dem jeg har mistet i slike situajsoner. Derfor er det uendelig godt at jeg skrev inn hær..ante ikke at det var så mange fantastiske mennesker med erfaring og oppmuntrende ord. Var redd for anklagelsene om at jeg ikke burde ha drukket så mye osv-- de tingnen jeg selv er helt enig i.

Håper en dag å finne ro.. det er slitsomt å tilegne sitt liv enda mer kaos. Skyldfølelsen for at jeg tok med denne personen er også vond. Djevelsk vondt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...