Gjest skremt og undrende Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Når jeg legger meg og skal sove, så pleier jeg begynne å drømme på en måte, før jeg har sovnet ordentlig. Jeg kan vite at jeg befinner meg i sengen, og se og høre absurde ting der, eller jeg kan drømme at jeg er andre steder, men likevel vite at jeg ikke sover. Jeg tenker oftest at det er bra, for da merker jeg at jeg holder på å sovne (har i perioder hatt søvnproblemer). Hyypnagode hallusinasjoner? Men noe som skremte meg: Jeg var veldig trett en kveld (uten at jeg hadde grunn til det) Skulle bare ha litt mat før jeg la meg til å sove, og mens jeg spiste, kom en person inn i rommet. Kanskje pratet jeg høyt med han, kanskje ikke. Det var en i familien min, så det var ikke noe skremmende sånn sett. Men jeg ble jo skremt etterpå. Det var så virkelig der og da, men med en gang etterpå forstod jeg at det ikke var virkelig. Har opplevd en gang før å høre noe som ikke var virkelig, og en gang se noe som ikke var virkelig. Jeg forstod etterpå at det ikke kunne stemme. Hva skjer? Er jeg psykotisk? Kan jeg ha narkolepsi til tross for at jeg i perioder også har problemer med innsovning og hyppige oppvåkninger? Ellers fungerer jeg helt fint. Skole og jobb går fint. Konsentrerer meg helt greit hvis jeg gjør noe samtidig som jeg hører på forelesningene (skrive, tegne, håndarbeid), ellers vandrer tankene ofte til andre ting. Jeg får gjort det jeg skal. Kan være trett innimellom, men det er naturlig tenker jeg med det aktivitetsnivået jeg har. Det som får meg til å tenke på narkolepsi, er at jeg ofte våkner med søvnparalyse. Gjort det siden midten av tenåra. Hvis det er relevant, bruker jeg av medisiner Efexor, Remeron og Diane. Ved behov: Imovane (hadde ikke tatt det før den episoden jeg beskriver over) og Vallergan. Ellers feiler meg tilbakevendende depresjoner, men ikke deprimert nå, og tourettes syndrom. Noen idé om hva dette er? Kan jeg ikke stole på at mine sanseinntrykk er virkelige? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291740-til-dr-dahl-m-flnarkolepsi-hallusinasjoner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.