Gå til innhold

Amming og medisin

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg har ammet i et år. Sluttet med daglig medisin mot angst da jeg ble gravid. Har i snitt tatt ca 20 mg sobril en gang i måneden mens jeg ammet. Dette i samråd med fastlege og lest i legemiddelhåndbok. Har nå grusomme kvaler da jeg leser andre steder at du ikke skal ta slike preparater ved amming. Barnet mitt virker helt fin og har ikke observert noe. Kan han få senskader? Hjeelp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291744-amming-og-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest megogmeg

Forsøk og slappe litt av i forhold til dette - jeg forstår din bekymring når det gjelder dette, men det er ingen grunn til det. Hvilke senskader skulle det eventuelt være. Dette handler vel mer om at du skal forsøke og unngå dette preparatet ved amming.

Selv måtte jeg noen ganger under ammingsperioden bruke vival - pga panikkangst. Min sønn er i dag 16 år og har da ikke tatt noen skade av dette. Jeg var jo også engstelig - men min lege sa at dette ikke spilte noen rolle når det var så sjelden og liten dose :)

Dette går bra. Prøv og unngå det, men må du så må du

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291744-amming-og-medisin/#findComment-2344665
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...