Gå til innhold

panikkangst

Gjest Hilsen en som vil fungere..

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen en som vil fungere..

Hei,er ei jente som har slitt med kroniske muskelsmerter de siste 6 åra.De fleste dagene går på ett vis med smertestillende og med mot depression.Det jeg synes er vanskelig er de dagene som topper seg med panikkangst.Knyter seg i halsen og det er ubehagelig å puste.legen min sier det er en normal reaksjon siden lang tid med smerter kan få psykisk reaksjon.Finnes det medisiner som hjelper mot de akutte tilfellene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291751-panikkangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer meg gjennom dagen med medisiner mot kroniske smerter(Kan være Sarotex 4 tbl) +. (kan variere, ved veldig sterke smerter annen medisin, som paralgin osv)..jeg tar antidepressiva (Cipralex 30 mg). Men jeg må si at det som egentlig driver meg er lyste til å jobbe...Det klarer jeg uansett...men man skal jo ha et liv ved siden av jobben da....Dette bør du snakke med legen din om. Det kan bli verre av å bare gå hjemme, men det kan bli galt om du sitter på jobb hele tiden. Det har tatt meg 3 år ca, å komme frem til min dose/diagnose. Vil legge til at jeg alltid har med meg vival i veska....just in case....Det anbefales ikke av behandlere, men det er livsnødvendig for meg-selv om jeg ikke tar de!! :)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291751-panikkangst/#findComment-2350473
Del på andre sider

Jeg kommer meg gjennom dagen med medisiner mot kroniske smerter(Kan være Sarotex 4 tbl) +. (kan variere, ved veldig sterke smerter annen medisin, som paralgin osv)..jeg tar antidepressiva (Cipralex 30 mg). Men jeg må si at det som egentlig driver meg er lyste til å jobbe...Det klarer jeg uansett...men man skal jo ha et liv ved siden av jobben da....Dette bør du snakke med legen din om. Det kan bli verre av å bare gå hjemme, men det kan bli galt om du sitter på jobb hele tiden. Det har tatt meg 3 år ca, å komme frem til min dose/diagnose. Vil legge til at jeg alltid har med meg vival i veska....just in case....Det anbefales ikke av behandlere, men det er livsnødvendig for meg-selv om jeg ikke tar de!! :)

Lykke til!!

Det første rådet jeg fikk av min første behandler var alltid å ha sobril med meg når jeg gikk ut.

Lydig som jeg var la jeg dem i veska. Jeg fikk et veldig kraftig panikkanfall som jeg fortalte om gangen etter, og da skjønte jeg at det var meningen jeg skulle bruke sobrilen når jeg hadde behov for det, ikke bare ha den for å fylle opp veska. :- )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291751-panikkangst/#findComment-2350479
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...