Gå til innhold

svarløse spørsmål


Gjest sorte hull

Anbefalte innlegg

Gjest sorte hull

Hvorfor har det tatt så mye tid og jobbing (eksponering) for å lære at fysisk kontakt kan være godt? Hvorfor er det noen ganger ekkelt ennå

Hva er så ubehagelig med ømt, opphisset blikk og opphisset pust?

Hvorfor hater jeg lukten av sæd?

Hvorfor har jeg vært så mye deprimert og vært på grensen til spiseforstyrrelser i ulike varianter?

Hvorfor må jeg hele tiden prestere for å føle at jeg er verd noe?

Hvorfor hadde jeg som barn slik angst for låste dører?

Det er så lett å tenke at det må ha skjedd noe, men jeg husker ikke noe. Jeg husker fra jeg var rundt 3 år. Jeg var mye redd da. Jeg var redd for å bli låst inne, og jeg var redd for visse menn, og sikkert for mange andre ting. Og jeg vette meg og gjorde meg ut ganske lenge. Jeg husker noen ubehagelige opplevelser (som jeg ikke tør nemne her, jeg tør ikke risikere at de som gjorde det leser dette). Det var ubehagelig, og jeg opplevde det fornedringende og skremmende og urtettferdig, men jeg husker ikke noe mer. Jeg husker for eksempel ikke om det skjedde noe i tiden fra en dør ble låst til den ble låst opp igjen, annet enn at jeg skrek og var redd og bad om at den ble låst opp igjen.

Og jeg får nok aldri vite. Eller finnes måter å huske på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maria761365381138

Dette høres meget alvorlig ut. Når slike ting setter seg i et barnesinn blir det vel vanselig å få taklet slike ting i etterkant. Hypnose og psykolog er vel en mulighet?

Spiseforstyrrelser er en psykisk sykdom, så det er vel ditt indre sjelliv som ikke har funnet roen. Håper du engang kan være i stand til å elske..

Jeg føler virkelig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sort som natta

selv opplevde jeg at minnene strømmet på under terapi.da var jeg vel trygg nok til å tåle det.men det var helt jævlig!fikk mareritt,blackouts etc.selv nå,10 år etter jeg startet bearbeide dette,sliter jeg.

det jeg synes er rart,er at flere av overgrepene aldri var fortrengt,men jeg tok tid før jeg forstod hva det faktisk var.(hadde flere overgripere,så prosessen var ulik for de nærmeste og de som "tilfeldigvis" misbrukte meg).

håper jeg noen gang klarer nyte sex,men foreløbig er det umulig!så det utsetter jeg meg ikke for.sex skal da ikke være ubehagelig!

ønsker deg lyke til,håper du får det bedre fremover,og får hjelpen du trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...