Gå til innhold

Nybegynner på SSRI

Anbefalte innlegg

Hei, har fått Zoloft av legen min, og på den står det 1 om dag, men lurer på å begynne med 1/2 fordi jeg er redd bivirkninger av den.

Brukte Remeron i noen mnd. , men den funka ikke no særlig.

Har også prøvd Effexor, men det ble med den ene tabletten for å si det sånn.:(

Legen min sier også at jeg er vel en av dem som ikke tåler SSRI, men fan asså, har gått så lenge nå og blir ikke bedre, begynner å bli desperat.

Noen råd og tips ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291771-nybegynner-p%C3%A5-ssri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Noen mennesker tåler dårlig medisiner, da er det kjempelurt å begynne på en svært lav dose, og heller øke litt etterhvert...;)

Vil si det er bedre å begynne med en kvart tablett fremfor å ikke ta dem i det hele tatt!

Synes du var lur, jeg ;)

Jeg var som deg, første gangen jeg skulle prøve zoloft, utsatte det i evigheter. Begynte med en halv 50 mg tablett. Og merket ingenting. Så bare økte jeg helt til max, og gikk på den i mange år. Det jeg var mest redd for i begynnelsen var kvalme, men det fikk jeg ikke. Fikk litt diare når jeg økte fra 100- 150, men det var alt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...