Softwolf Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Har noen her vært i en negativ situasjon der de bare må spørre seg selv om hvorfor akkurat de måtte oppleve dette? Jeg lever i en slik verden. Det er ikke bare en slik situasjon, det er en hel livsstil. En jeg ikke valgte selv. Faren min døde da jeg var liten, familien min ble fattig, og måtte leve på tusenlappen i måneden, min bror og mine to bestevenninner begynte med narkotika, jeg ble seksuellt utnyttet av min venn, jeg holdt på å få leukemi, jeg gikk nesten tom for jern, B12 og folsyre. (Min fastlege fortalte meg at jeg led av vinterdepresjon og anbefalte at jeg tok solarium da jeg fortalte jeg var trøtt) Det tok meg to år å bli helt frisk, bare for å havne i et forhold der typen banket meg. Jeg ble aldri ferdig med skolen, på grunn av at jeg gikk syk så lenge. Jeg har flyttet så mange ganger at jeg husker ikke antallet lenger etc etc. Ulike vanskelige økonomiske situasjoner har gjort at jeg måtte ta opp gjeld for å rett og slett overleve. Jeg får ikke betalt ned dette, ettersom jeg ikke får jobb på grunn av skolepapirene mine. Det er ingenting feil med viljen, og det er ingenting feil med tiltak. Jeg skriver nå en bok om sosialsystemet og det å være arb.ledig i Norge. Jeg håper ingen andre havner i mine fotspor for det unner jeg ingen. Det jeg lurer på er hvordan man kommer seg ut av en slik situasjon uten å måtte betale med både mental og fysisk helse?? Jeg er redd jeg har kjørt meg totalt fast i et mønster som ikke vil gi slipp. Derimot så har jeg en leilighet som er kjempefin og jeg har vært i et stabilt forhold i snart fire år. Så jeg vet å sette pris på det jeg har. Jeg vil også vite hva slags løsninger man kan gjennomføre for å slippe denne følelsen av maktesløshet? Det er ikke slik at jeg trenger kontroll på alt, men det jeg kan påvirke, vil jeg gjerne styre i den positive retningen. Måtte det gå to skritt fremover istedet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291810-totalt-utslitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela25 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Du har vaert veldig sterk, det vil jeg si! Mange andre ville bukket under for lenge siden! Kunne du tenkt deg aa gaa til helse og- velferdsetaten, og snakke med noen der? Hjelp til aa betale ned laan/gjeld. - sosiallaan. De kan skaffe folk, en person, som kan hjelpe deg med evt. aa legge ting til rette for deg. Skolegang, jobbmuligheter,o.l. Du har mange muligheter, det er bare aa finne dem! Èn plass maa du begynne, og jobb deg derifra fremover og opp! Du har kommet langt allerede synes jeg!:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291810-totalt-utslitt/#findComment-2344641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.