Gjest surikatt Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 I mange av innleggene handler det om å holde ut. Jeg får også stadig høre ”du må bare holde ut så blir det snart bedre”. Tiden går og jeg blir ikke bedre. Mer medisiner, vekta øker og jeg blir mer og mer trøtt. Trøtt av å gjøre alle de tingene som liksom skal holde depresjonen borte. Det virker ikke lenger å lese, høre musikk eller trene. Gleden er borte og tilbake et følelsen av tap og mislykkethet. Jeg må holde ut, men hva gjør en når kreftene er brukt opp og alle gode råd er prøvd? Kanskje ECT. Har fått det før og det hjalp, en stund så var det tilbake i myra igjen. Kan noen gi meg et lite lys i enden av tunnelen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291924-om-%C3%A5-holde-ut/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mikkaela_rev Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hei surikatt, jeg digger nicket ditt! (Jeg er fan av serien 'Familien værhår' på Animal Planet, ser du på den?) Jeg forstår din fortvilelse, for det kan være enkelt å si 'hold ut' til noen, men være veldig vanskelig å faktisk gjøre det. Samtidig er det enormt viktig å holde ut til tross for depresjoner, så jeg forstår også hvorfor det blir sagt! Dersom du nå er inne i en dyp depresjon er nettopp et av symptomene dette med at alt er mørkt, og at det ikke virker som om det finnes noe håp. Om ECT har hjulpet deg tidligere ville det nok kunne være en idé å forsøke dette igjen, ta kontakt med behandleren din på mandag og spør hva h*n anbefaler. Du skriver at det hjalp en stund, før myra kom igjen, men kanskje du trenger denne stunden akkurat nå? Skulle ønske jeg kunne sende mer enn gode tanker og en forum-klem, men desverre kan jeg ikke det, så gode tanker og klem sendt! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291924-om-%C3%A5-holde-ut/#findComment-2346120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest surikatt Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hei surikatt, jeg digger nicket ditt! (Jeg er fan av serien 'Familien værhår' på Animal Planet, ser du på den?) Jeg forstår din fortvilelse, for det kan være enkelt å si 'hold ut' til noen, men være veldig vanskelig å faktisk gjøre det. Samtidig er det enormt viktig å holde ut til tross for depresjoner, så jeg forstår også hvorfor det blir sagt! Dersom du nå er inne i en dyp depresjon er nettopp et av symptomene dette med at alt er mørkt, og at det ikke virker som om det finnes noe håp. Om ECT har hjulpet deg tidligere ville det nok kunne være en idé å forsøke dette igjen, ta kontakt med behandleren din på mandag og spør hva h*n anbefaler. Du skriver at det hjalp en stund, før myra kom igjen, men kanskje du trenger denne stunden akkurat nå? Skulle ønske jeg kunne sende mer enn gode tanker og en forum-klem, men desverre kan jeg ikke det, så gode tanker og klem sendt! :-) Ja jeg ser på serien på Animale planet. Jeg skal ta kontakt over helgen med behandleren min. Håper han har noe lurt å komme med. Takk for svaret ditt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291924-om-%C3%A5-holde-ut/#findComment-2346125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mikkaela_rev Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Ja jeg ser på serien på Animale planet. Jeg skal ta kontakt over helgen med behandleren min. Håper han har noe lurt å komme med. Takk for svaret ditt. Bra! Angående dette med lys i tunellen så har jeg et tips som har hjulpet meg (de gangene jeg har følt meg håpløs): Gjør noe for andre! Det trenger ikke være mer enn å holde en dør for noen, hjelpe til med en barnevogn på bussen eller å ønske en butikkansatt en fin dag. Jeg har funnet ut av at det å få et smil/takk fra en fremmed gir meg et slags kick, for jeg ser dermed at jeg har en effekt på mennesker rundt meg til tross for at jeg føler meg håpløs. Jeg blir 'sett' om du forstår, jeg har en funksjon og er 'viktig' for noen, om så bare i et øyeblikk. Fortell om hvordan det går på mandag, lykke lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291924-om-%C3%A5-holde-ut/#findComment-2346130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.