Gå til innhold

Alltid fokus på det negative.

Anbefalte innlegg

Gjest Athina1980

Jeg er ei jente på 27 år som har vært ute i arbeidslivet i noen få år nå. Jeg jobber som avdelingsleder i en barnehage. Problemet mitt er at jeg, så og si, til en hver tid sitter med en følelse at jeg ikke er noe god i jobben min. Jeg får høre fra samboer og sjef at de er fornøyde med meg, men det hjelper ikke. Jeg føler at andre plages av mine dårlig prestasjoner på jobben. Jeg veit innerst inne at alt ikke er helt håpløst, men det føles helt annerledes. Jeg klarer aldri å legge det negative bort og ta frem det positive - noe som igjen påvirker den jobben jeg gjør. Det går mye ut over arbeidslysten. Mitt egentlig spørsmål er om dette er god nok grunn til å oppsøke en psykolog. Eller kanskje du har noen råd eller tips til meg - noen metoder for å se meg selv i et bedre lys.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292047-alltid-fokus-p%C3%A5-det-negative/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BipolarII...jeg visst

Kanskje du savner bekreftelse/tilbakemeldinger fra dine "undersåtter" mht hvordan de synes du er å ha som sjef?

Tiltak 1: inviter til å ta dette opp som tema med personalet ditt - hva liker dere ved hvordan avdelingen blir ledet og hva synes dere kan forbedres

Tiltak 2: begynn å fokusere mer på det positive. Begynn å registrere hver gang du tenker noe negativt om deg selv/jobben du gjør. For hvert slikt tilfelle, _skal_ du tenke en positiv tanke. Dette vil oppveie negative versus positive tanker og skape mer balanse. Etter hvert skal du forsøke å luke ut mer og mer av de negative tankene og erstatte disse med positive.

Tiltak 3: lag en liste over ting du synes fungerer godt ved deg selv og ved jobben du gjør. Heng denne opp et synlig sted og les den hver dag

Om dette ikke fører frem (ha en prøveperiode og sett en slags frist for deg selv), oppsøk en psykolog (tiltak 4)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...