ink1365380698 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg hadde som jeg har skrevet før her en voldsom reaksjon på å slutte med cipralex. Jeg begynte med dem på grunn av somatisert GAD, og ikke depresjon.Og sluttet med dem på grunn av at de gav med panikk angst anfall. Jeg trappet helt ned over mange måneder og sluttet på 1,25 mg, men fikk allikevel voldsomme abstineneser inkludert en forferdelig deprepresjon. Var så syk at jeg måtte legges inn. Abstinenensene gav seg etter 5 ukers tid. Så gjorde også den revnende(føltes slik -som om jeg revnet innvendig) depresjonen, men har etter denne tabett kuren ikke blitt meg selv igjen.Og det var klart en kjemisk reakjon på tablett slutt. Etter cipralex slutt har den generelle angsten blitt verre enn før (tok før"bare" kroppen), jeg har i tillegg fått innvendig vondt (klo i magen, sosialangst, uro, og sosialangst),pluss absten for nye panikk anfall. Jeg slutter med cipralex sommeren 2006, og sleit meg gjennom høsten med mye vond angst. Etter nyttår gikk jeg på nytt ned i en dyp deprejon medhørenede svimmelhet og angst. Var inne i 3 mnd. Så begynte jeg på Aurorix, og kom meg såpass at jeg balanserer, men har masse angst, og tilbakevendende depresjoner, som varer fra noen dager hver måned til en uke. Jeg har slitt med somatisert GAD mest med svimmelhet og energiløshet pluss mange rare symptomer fra sentralnervesystemet siden 1994. Men deprejon, innvendig vond angst og panikkangst ble utløst av cipralex. Dette var innledningen så over til spørsmålet. Psykiatikeren som skrev ut cipralex til meg hadde jeg kontakt med også under seponeringsfasen, og abstinensenene. Han sluttet desverre i sin stilling på høstparten og jobber nå mer administrativt slik at jeg ikke har han å spørre lenger. Men han forklarte depresjonen slik at når man brukte ssri så sluttet hjernen (enkelt forklart) å produserere serotinin selv. Derfor så viktig å trappe forsiktig ned slik at denne produksjonen kom igang igjen. Jeg trappet ned og opplevde altså denne voldsomme reakjonen. Men han beroliget meg med at hjernens egen produksjon ville ta deg opp igjen, men jeg måtte gi det tid. Nå skjedde dette nok ikke fullstendig med meg. Sleit meg som sagt gjennom høsten 2006 og falt skikkelig ned igjen i januar 2007. Så til spørsmålet. Jeg måtte jo på Ad igjen og bruker i dag 525 mg aurorix. Det påvirker jo også serotininet. Vil jeg da produsere serotinin igjen selv, så lenge jeg går på Aurorix eller ligger den produksjonen nede??? Jeg håper jo inderlig at jeg kan slutte med aurorix en dag, og da er dette spørsmålet viktig for meg. Altså forhinder AD hjernens egen serotininproduksjon?? Håper du forsto spørsmålet, dette ble veldig rotete skrevet. Cipralex har ødelagt mye for meg. Og jeg er nå arbeidsufør, mens jeg jobbet 60% før cipralex, men håoer jeg en dag kan klatre meg opp igjen. Aurorix klarer tydeligvis ikke den jobben alene, så det er viktig for meg åha håp om tiden kan hjelpe meg. (at produkjsonen kommer opp av seg selv trass AD. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292092-serotinin-cipralex-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.