Gå til innhold

Inntekt blant psykiatere

Anbefalte innlegg

Gjest Southerner

Dette er hva skattelistene viser om en tilfeldig valgt psykiater: Netto: 1 348 001 Formue: 234 963 Skatt: 594 332.

Lurer på hvor mange av disse pengene er fra legemiddelindustrien for å dele ut piller til flest mulig. Stol ikke på en psykiater. Historien om psykiatrien handler om tvang og penger. Det finnes hele tiden på nye sykdommer for at det skal komme ennå mer penger i kassa.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292135-inntekt-blant-psykiatere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

15

• Orio

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• Mikkaela_rev

2

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er en vanlig misforståelse i befolkningen at leger får en eller annen provisjon for å skrive ut legemidler. Slik er det ikke.

Den nevnte psykiater leder dessuten den avdelingen i landet som har minst bruk av tvang :-)

Det er en vanlig misforståelse i befolkningen at leger får en eller annen provisjon for å skrive ut legemidler. Slik er det ikke.

Den nevnte psykiater leder dessuten den avdelingen i landet som har minst bruk av tvang :-)

Av nysgjerrighet: Er det slik i USA? Mener jeg leste noe om det..

Gjest BipolarII...jeg visst

De har en embedseksamen, og ekstra spesialisering så det

skulle bare mangle at de tjener såpass!

Å tjene 1,35 mill. i året for å være psykiater - om dette tallet virkelig stemmer for gjennomsnittspsykiateren - synes jeg grenser mot groteskt. Sammenlign bare med en professor / forsker f.eks. Flere av dem ligger på rundt 450 - 500 000!!!

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Å tjene 1,35 mill. i året for å være psykiater - om dette tallet virkelig stemmer for gjennomsnittspsykiateren - synes jeg grenser mot groteskt. Sammenlign bare med en professor / forsker f.eks. Flere av dem ligger på rundt 450 - 500 000!!!

Sammenlignet med professorer tjener alle alt for mye :-)

Mener du dette bare gjelder psykiatere, eller blir også somatiske leger sponset? Jeg får medisiner mot lavt stoffskifte, nekter å tro at noen har funnet opp den diagnosen? Det samme gjelder vel psykiatrien, ingen der som fant opp at jeg er BP ihvertfall. Er faktisk glad for at det finnes hjelp å få, medisiner tror jeg har "reddet" mange psykisk syke.

Ellers unner jeg den som arbeider hardt og har et sånt yrke lønna si. Tror det er et yrke som er meget krevende.

Gjest sjøstjerna

Ja, tenk det. Og så jobber mange professorer altfor mye...

Kanskje 10-15 timer overtid pr uke- ubetalt.

Vi skal stole på legen/psykologen/psykiateren/tannlegen osv.

Selvsagt skal vi det!

Og snekkeren, rørleggeren og elektrikeren. (Innenfor vedkommendes fagfelt.) Hva er ellers vitsen med å kontakte fagfok?

Lurte bare på hva trådstarter mente var alternativet til å stole på psykiatere. Sånne utsagn virker så lite gjennomtenkt.

Gjest sjøstjerna

Og snekkeren, rørleggeren og elektrikeren. (Innenfor vedkommendes fagfelt.) Hva er ellers vitsen med å kontakte fagfok?

Lurte bare på hva trådstarter mente var alternativet til å stole på psykiatere. Sånne utsagn virker så lite gjennomtenkt.

''Og snekkeren, rørleggeren og elektrikeren. (Innenfor vedkommendes fagfelt.) Hva er ellers vitsen med å kontakte fagfok?''

Helt enig.

Akkurat det jeg forsøkte formidle! Takk for hjelpa!

Annonse

Gjest sjøstjerna

Jeg har en litt uvanlig tannlegeangst da. Driver å tenker at han skal dope meg ned og voldta meg. Jeg er ikke redd for selve smerten ved behandlingen der.

Bare ser for meg den scenen fra Pulp Fiction...

Tannlegen vil helst bare gjøre jobben sin. Akkurat som læreren, eller elektrikeren etc. Se hva Orio skrev. De gjør bare jobben sin.

:-)

Jeg går gjerne til tannlege, men vil helst ikke måtte ta bort en edderkopp... *usj!*

Altså.

Du går til legen. Legen stiller en diagnose og skriver evt. ut en resept.

Deretter kan du gå til et selvvalgt apotek å hente ut medisinen om du ønsker. På apoteket kan du bli tilbudt et generisk likt preparat fra en helt annen produsent.

Du kan også la være å hente ut medisinen.

Kan du så forklare meg hvordan i hele vide verden psykiaterene skal sikre seg sin provisjon av medisinsalget for reseptene den enkelte har skrevet ut????

Den korrupsjonen som måtte foregå mellom legemiddelindustrien og legene, kan ikke skje på reseptnivå. Det er fysisk umulig. At en lege kan tale varmt for et legemiddel overfor andre leger og "glemme" å nevne at h*n motar lønn for å gjøre det, kan nok skje.

Men at leger skulle ha økonomiske interesser i reseptene de skriver, blir bare for dumt.

For øvrig reduseres faren for korrupsjon når folk får godt nok betalt for jobben de gjør.

mvh

Gjest Høstløvet

Altså.

Du går til legen. Legen stiller en diagnose og skriver evt. ut en resept.

Deretter kan du gå til et selvvalgt apotek å hente ut medisinen om du ønsker. På apoteket kan du bli tilbudt et generisk likt preparat fra en helt annen produsent.

Du kan også la være å hente ut medisinen.

Kan du så forklare meg hvordan i hele vide verden psykiaterene skal sikre seg sin provisjon av medisinsalget for reseptene den enkelte har skrevet ut????

Den korrupsjonen som måtte foregå mellom legemiddelindustrien og legene, kan ikke skje på reseptnivå. Det er fysisk umulig. At en lege kan tale varmt for et legemiddel overfor andre leger og "glemme" å nevne at h*n motar lønn for å gjøre det, kan nok skje.

Men at leger skulle ha økonomiske interesser i reseptene de skriver, blir bare for dumt.

For øvrig reduseres faren for korrupsjon når folk får godt nok betalt for jobben de gjør.

mvh

Men hvor mange leger er det som egentlig er fornøyd med det nye systemet? Før i tiden var nesten all pynt på veggene fra noen få firma..

Jeg har faktisk langt større tiltro til psykiatrien enn håndverkerne.

De verste slabbedaskene jeg noen gang har møtt, kjemisk renset for etikk, moral og yrkesstolthet har alle vært håndverkere.

Sier ikke at alle er slik. Men det er en serdeles ubehagelig yrkesgruppe og forholde seg til i og med at sjansen for en eller annen form for svindel er så høy.

mvh

Men hvor mange leger er det som egentlig er fornøyd med det nye systemet? Før i tiden var nesten all pynt på veggene fra noen få firma..

Hvilket nytt system?

Flotte anatomiske plansjer behøver forresten ikke være gratis selv om de har en tydelig logo.

De legene jeg kjenner er møkk lei all reklamen de må kaste.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...