Gå til innhold

Fysisk uattraktiv

Anbefalte innlegg

Gjest Ignatius81

Jeg har alltid følt meg fysisk uattraktiv, altså såkalt stygg.

Dette har gjort at jeg har vegret meg for å gjør mye, aldri tatt sjanser i livet. Jeg husker jeg trodde jeg led av "body dymorphic disorder" en periode.

Den såkalte glorie-effekten er godt dokumentert, og har alltid virket mot meg, altså når man tillegger pene folk visse positive egenskaper. Folk ser derimot på meg med en mistro. De tillegger meg, som en fysisk uattraktiv person, kjennetegn jeg ikke har. Dette kan rettes på gjennom en vinnende personlighet, problemet er at jeg ikke har en slik personlighet.

Hvordan overvinner man den effekten det fysiske førsteinntrykket setter? Er det rom for "stygge" mennesker i samfunnet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292151-fysisk-uattraktiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, stiller jeg et stort spørsmålstegn ved at du sier du ER fysisk uattraktiv, fordi du sier at du føler at du er det.

Dernest rakker du ned på deg selv ved å si at du heller ikke har sjarm og personlighet.

Slik jeg ser det, er det dårlig selvtillitt du lider av. Jeg har veldig vanskelig for å tro at du er stygg. Sant og si ser jeg stort sett aldri stygge mennesker. Noen mennesker tror som regel dårligere om seg selv, enn det finnes grobunn for i virkeligheten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292151-fysisk-uattraktiv/#findComment-2348861
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...