Gå til innhold

Uvirkelighetsfølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente på 16 år som sliter en del for tida... har vært plaga med en sånn følelse av uvirkelighet i ca. 4- 5 uker nå. Før dette har jeg hatt en del angst og sånn. Det er skikkelig fælt, blir så redd for at det skal være noe galt med meg eller no.Har ikke mulighet til å dra til psykolog nå, med skole og alt ting, det er komplisert, så kan du fortelle meg hva jeg skal gjøre for å overkomme det på egenhånd? Pliis svar.

Skrevet

Det er sånt som ofte kommer i forbindelse med angst. Jeg har det selv. Det er som jeg tenker, er det som skjer virkelig, eksisterer jeg virkelig, tenk om jeg bare drømmer. Hatt dette i mange år, og lært meg å leve med det. Men det er ikke noe gøy, særlig hvis man får angst av det etter på. Det kalles derealisering og depersonalisering tror jeg.

• 2 måneder senere...
York1365381160
Skrevet

Du er nødt til å gå til lege! Følelsen av uvirkelighet vil antageligvis gå over, men det er også sannsynelig at du vil få den igjen etter en tid. Jeg blir værre av koffein, lite søvn, stress og skarpt lys (som i klasserom).. Det du opplever er ikke farlig, prøv å slappe av og p r a t med noen. Det hjelper!

Det finnes massevis av sider på nett om dette, søk f.eks depersonalisering eller depersonalization disorder.

Skrevet

Du er nødt til å gå til lege! Følelsen av uvirkelighet vil antageligvis gå over, men det er også sannsynelig at du vil få den igjen etter en tid. Jeg blir værre av koffein, lite søvn, stress og skarpt lys (som i klasserom).. Det du opplever er ikke farlig, prøv å slappe av og p r a t med noen. Det hjelper!

Det finnes massevis av sider på nett om dette, søk f.eks depersonalisering eller depersonalization disorder.

hei ,tusen takk for at du svarte på innlegget mitt, aner ikke hvor mye du hjalp meg ass!

Men har litt mer å spørre om, hvis det ikke er for mye bry da så klart. At ,sliter du med Derealisering nå? hvis ja, hvor lenge har du slitt med det? Vet du om det er permanent, eller om det går over etterhvert? og har du noen teknikker for å unngå følelsen/ komme seg over det?

Jeg er evig takknemlig om du svarer=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...