Gå til innhold

Nina Lindstad sin påstand om AD og bivirkninger

Anbefalte innlegg

Viser til spesialist i allmedisin Nina Lindstad sitt innlegg fra 2003 der hun svarer "mannfred" om antidepressive midler og sekseulle bivirkninger.

http://www.doktoronline.no/qa/forum/3/qa1823906.html

(Det ang. Remeron vet jeg ikke så mye om, men reagerer på svaret ang. seksuelle bivirkninger vedr. andre AD).

"Remeron er den av de anti-depressive medisinene som så og si ikke gir bivirkninger på seksual-livet. Andre typer anti-depressiva har som vanlig bivirkning at de gir problemer i forhold til treg sæd-avgang, men ikke med selve potensen eller seksual-lysten. Slike problemer som du nevner kan ha med selve depresjonen å gjøre, eller med samlivet."

Erfaring (både min og andres) + hva som står skrevet om en del andre antidep. preparater som SSRI/SNRI sier meg at denne påstanden er feil. Antidepressive midler kan svekke både lyst og evne, ikke bare forsinke utløsning. Enig? Noen synspunkter?

Fortsetter under...

Gjest megogmeg

Enig - jeg er kvinne og all min lyst forsvant - ikke bare i forhold til det seksuelle som du nevner her - men også på andre områder. Jeg eksisterte i en flat følelsesløs tilstand.

Nå er jo dette fra 2003 - så det kan jo hende hun ville svart annerledes i dag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...