Gå til innhold

Alternativer til Cipralex, NHD?

Anbefalte innlegg

Gjest Høstløvet

Har nå i noen mnd tatt Cipralex daglig, foruten masse bivirkninger i starten, har dette fungert utmerket. Er nå oppe i 20 mg.

Startet behandlingen i en fase der jeg lenge hadde blitt mer og mer sliten og deprimert, og i tillegg hadde bynt å isolere meg fra både venner, kjente, slekt og naboer. Ble nesten apatisk, og tiltaksløs.

Kunne ikke gå til postkassen eller på terassen alene. ikke i butikken heller. Fikk flerer angstanfall på kjøpesenter, i butikker etc.

Sliter også mye med fobier.. Edderkopper, insekter, stummende mørke, masse folk på store plasser etc Redsel for å sove, bli syk, veldig fokusert på pust og puls etc.

Merker en stor forbedreing av det meste nå, men så kommer det største problemet for tiden..

Altså,, sex-lysten er helt fraværende/ikke-eksisterende. Noe som sliter mer på meg enn min tålmodige samboer. Jeg har hele tiden dårlig samvitttighet og kjemper for meg selv med å ikke la dette føre til en ny depresjon.

Ettersom det er sammensatt av mange ting dette. Både traumatiske ting i oppveksten og misbruk av psyk eksmann, fobier og angster og ikke minst depresjoner, vil jeg nok tro at medisinering vil være en nødvendighet lang tid framover, for å klare å fungere tilnærmet normalt. Både hjemme med barna og på jobb.

Så kommer mitt hovedspørsmål:

Er det en annen type medisin som kan hjelpe like godt som Cipralex, uten å frata meg den gleden det er å ha et sex-liv?

Er bare en ung kvinne på 37, noe som i alle fall er for ungt til å gi slipp på all seksuell aktivitet..

Skal til ny fastlege om en uke, og det hadde da vært greit å hatt noen alternativer å diskutere med henne da.

På forhånd takk:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292350-alternativer-til-cipralex-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...