Gjest Proctalgia Fugax-offer Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hei, jeg har nå lidd av Proctalgia Fugax i flere år, uten å vite hva det var. Har imidlertid endelig fått selvdiagnostisert meg etter mange timer på nett. Det viser seg at det desverre ikke finnes kjente årsaker eller kurer. Dog ser det ut til å finnes noen metoder for lindring når det står på som verst(smerten når man våkner av dette er så og si uutholdelig). Smertestillende er lite effektivt, da det sjeldent virker før 15-20min, når smertene likevel er borte. Jeg har lest på engelsk(eksisterer veldig lite om dette på norsk) om "moist heat", fuktig varme, astmainnhalator, og "cold water enema". -Fuktig varme er greit, ved hjelp av f.eks fuktig håndkle. -Astmainnhalator; kan jeg kjøpe dette, eller må jeg ha astma og resept? -"cold water enema" ser ut til å hjelpe flest. Jeg oppfatter at dette går ut på å rett og slett sprute kaldt vann opp i tarmen, ved hjelp av et slags hjemme-tarmskyllingsapparat, eller spruteflaske av noe slag. Det snakkes om ca 100ml. Kan du gi noen tips om hvordan dette enklest mulig og tryggest kan utføres selv, og med hva slags utstyr? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292405-proctalgia-fugax-lindring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.