Gå til innhold

Hva kan du om skikk og bruk?

Lillemus

Anbefalte innlegg

''Dessuten kan hjelp med å skyve stolen inn absolutt være en nødvendighet dersom kjolen er skikkelig stor! ;-)''

Ja, vi ser ofte at Kongen strever skikkelig med å skyve Sonja inn under bordet...;)

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, der måtte jeg iallfall konse hardt. Men jeg har bare møtt intelligente folk som har den finurligheten. Det må være at vi tenker med alle hjernedeler, spør du meg!

Ekstrapoeng til oss :)

Det tror jeg virkelig du har rett i ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 riktige, klarer aldri å lære om borddamen er til høyre og venstre. (Egentlig 14 riktige, blingsa litt og svarte at kavaleren løfter opp damen og setter henne på stolen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dessuten kan hjelp med å skyve stolen inn absolutt være en nødvendighet dersom kjolen er skikkelig stor! ;-)''

Ja, vi ser ofte at Kongen strever skikkelig med å skyve Sonja inn under bordet...;)

De har hver sin tjener som gjør det for dem, har du ikke sett det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 av 15.

Man kommer da fra et møblert hjem. ;)

Å? Fine møbler? Eller mange møbler? Det må være noe jeg mangler, jeg fikk bare 13 riktige. Men det ene spørsmålet blingsa jeg litt på, og svarte at kavaleren skal løfte borddamen og sette henne på stolen.

Men det var et vanskelig spørsmål, ingen av svarene var jo riktige. Damen trekker selv stolen innover, men kavaleren holder fortsatt på stolryggen og "hjelper til" (utrolig hvor tunge stoler som brukes i formelle selskaper).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

De har hver sin tjener som gjør det for dem, har du ikke sett det?

Neida, har bare sett at Kongen desperat forsøker å dytte fruen under bordet...;) Mulig de tjenerne forsøker å hjelpe Kongen, det ser vi ikke bort fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var lett tenkte jeg etter de første spørsmålene... Det var det så ikke. Jeg fikk 10 av 15 riktige.

Spørsmålet om merkelappen til sist synes jeg var litt teit. Jeg antok at det var en merkelapp a la sånn hvor det står vaskeanvisning osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARH, jeg svarte feil ang veska og stolen. Jeg har sett fryktelig mange slike menn som også skyver stolen inn for damen. Javel, så var det feil da. Og vesken har jeg også sett mange menn passe på :) Det gjøres nok mye rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 13 av 15 riktige :-) Fornøyd med det.

Bommet på stolen og på merkelappen på dressen.

Synes egentlig at spørsmålene var temmelig enkle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløvet

Det var da en ytterst vanskelig test, da....NOT;-)

14 av 15 her også - bommet på den med bordkavaleren og stolen.

Forøvrig vil jeg protestere mot svaralternativet om at menn skal være iført _skorte_ på julebordet!

Og: Er det ikke fryktelig uhøflig av sjefen å begynne talen midt under hovedretten?? Han burde da kunne klare å unngå akkurat det...

Lurer på om det kan være noe feil med akkurat det med stolen. Fikk også feil på den, selv om jeg er sikker på at jeg trykte på riktig alternativ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 13 av 15 riktige :-) Fornøyd med det.

Bommet på stolen og på merkelappen på dressen.

Synes egentlig at spørsmålene var temmelig enkle....

Så du ville ikke bare tatt av merkelappen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ville ikke bare tatt av merkelappen? :)

Ikke hvis jeg hadde kjøpt en dyr dress, og mente at den ikke skulle ha den lappen på. Trolig ville det bli merke etter den....

Er jo ikke så himla nøye med hverdagstøy, men pent selskapstøy er jo noe annet....

Nå har jeg skrevet et laaaaangt svar til hun i frankrike. Det gikk MYE lettere å skrive fransk i dag enn i går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke hvis jeg hadde kjøpt en dyr dress, og mente at den ikke skulle ha den lappen på. Trolig ville det bli merke etter den....

Er jo ikke så himla nøye med hverdagstøy, men pent selskapstøy er jo noe annet....

Nå har jeg skrevet et laaaaangt svar til hun i frankrike. Det gikk MYE lettere å skrive fransk i dag enn i går :-)

Jeg bare tøysa med deg :)

Har du skrevet? Så bra at du husker såå mye da! Du skal se det ligger der like bak tunga alt sammen. Gøy med respons :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest He he...morsomt

Jeg fikk 13 av 15.

Bommet på skålinga: skrev ikke høyere enn brystet mens det skulle være til haka. (så for meg hjertehøyde)

Og lappen på ermet: skrev at jeg hadde latt den være på. Så for meg sånn plastikmerke som er "limt" på tøyet og kunne ikke forestille meg at de skulle fjernes. Er jo mye av det på tøy i dag

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...