Gjest Destiny Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg var på nevropsykologisk undersøkelse da jeg var 16, er nå 23. Fikk tilsendt resultatene denne uken. skal ta privatisteksamen og tenkte det kunne være greit å bruke pc. Hadde aldri lest gjennom dette før, men det var interessant lesning. De konkluderte med at jeg har en lett utviklingsforstyrrelse. Greit, jeg har dårlig motorikk (den har blitt bedre de siste årene), og jeg er håpløs når det gjelder rom og retning. Men de bygget også konklusjonen sin på at jeg ikke klarte å følge gangen i en historie, at jeg ikke klarte å lese andre mennesker og situasjoner, at jeg ikke kunne uttrykke meg presist og at jeg hadde dårlig hukommelse. Dette stemmer ikke på noen måte nå... Snakket med mamma om dette. Vi kom fram til at det sannsynligvis var en kombinasjon av mangeårig depresjon og at jeg var litt umoden på enkelte områder som gjorde at det gikk så dårlig da. Fikk også litt sjokk da jeg leste at evneprofilen min stemte med nonverbale lærevansker, men at mine personlige egenskaper på ingen måte tilsa dette. Jeg har hele tiden trodd at jeg hadde nonverbale lærevansker og vært deppa over dette. Hva er forresten en visiomotisk integrasjonstest? Det står her at jeg presterte på samme nivå som en 7-åring. Hehe. Og hva er spatial forståelse? Men det jeg lurte mest på var egentlig, kan jeg kreve å få en ny utredning? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292436-ny-utredning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Det er ofte bedre å gå gjennom slike rapporter sammen med en fagperson, slik at man kan oppklare underveis. En visuomotorisk integrasjpnstest er en test som undersøker hvordan man kombinerer synssansen med motorikken. I dagliglivet gjør vi dette hele tiden, f eks gjør man dette når man styrer en datamus - du ser på skjermen hvor pila er, du styrer den ved hjelp av hånda. Spatial forståelse er romlig forståelse, som i rom-retning. Jeg vet ikke om du kan kreve en ny utredning. Men du er den du er uansett hva de har funnet på en gammel utredning eller hva de vil evt finne på en ny. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292436-ny-utredning/#findComment-2351826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Destiny Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Det er ofte bedre å gå gjennom slike rapporter sammen med en fagperson, slik at man kan oppklare underveis. En visuomotorisk integrasjpnstest er en test som undersøker hvordan man kombinerer synssansen med motorikken. I dagliglivet gjør vi dette hele tiden, f eks gjør man dette når man styrer en datamus - du ser på skjermen hvor pila er, du styrer den ved hjelp av hånda. Spatial forståelse er romlig forståelse, som i rom-retning. Jeg vet ikke om du kan kreve en ny utredning. Men du er den du er uansett hva de har funnet på en gammel utredning eller hva de vil evt finne på en ny. Jeg forstår. Øye-hånd og rom-retning. Det stemmer ihvertfall som problemområder. Jepp, jeg er meg selv, klarer meg greit i yrkeslivet og sosialt. Bare er litt nysjerrig på hva en ny utredning ville ha vist. Denne blir på en måte stående, tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292436-ny-utredning/#findComment-2351875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.