Gå til innhold

NHD og andre. psykiatriboliger

Anbefalte innlegg

Gjest er jeg gal nok?
Skrevet

Jeg har fått tilbud om å søke plass (og mer eller mindre blitt lovet plass) i en av kommunens psykiatriboliger, som blir ledig fra første mars. Hva slags folk er det som bor sånne steder? Er de farlige? Jeg trodde det bare var alvorlig psykotiske som fikk sånne tilbud?

Gjest megogmeg
Skrevet

Der bor det mennesker med ulike problemer - som i en periode ikke takler hverdagen helt alene. Ingenting og frykte - har selv bodd i en omsorgsbolig i en periode med tøff angst. Om jeg var syk nok? Ja, når man ikke takler hverdagen er man vel det. Vi hadde ulike lidelser - men du velger her som i resten av livet hvem du vil omgås.

Det føltes i hvertfall bra for meg når jeg trengte det :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke vite noe om forholdene i de ulike tusenvis av slike boliger rundt om i landet.

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke vite noe om forholdene i de ulike tusenvis av slike boliger rundt om i landet.

Kanskje du burde sette deg inn i det. Du tjener tross alt så mye at litt må du da gjøre.

Skrevet

Kanskje du burde sette deg inn i det. Du tjener tross alt så mye at litt må du da gjøre.

Gode Southerner. En smart ting å gjøre om en vil tjene mye er å gjøre fornuftige prioriteringer over hva en vil bruke tiden sin til :-)

Ditt forslag hører ikke til de prioriterte...

Skrevet

Gode Southerner. En smart ting å gjøre om en vil tjene mye er å gjøre fornuftige prioriteringer over hva en vil bruke tiden sin til :-)

Ditt forslag hører ikke til de prioriterte...

Et flåsete utsagn. Jeg har 7 års utdannelse, er lektor og tjener 330 000 kroner, ca en millon mindre enn deg. Det hjelper lite hva jeg "prioriterer" av oppgaver.

Skrevet

Et flåsete utsagn. Jeg har 7 års utdannelse, er lektor og tjener 330 000 kroner, ca en millon mindre enn deg. Det hjelper lite hva jeg "prioriterer" av oppgaver.

Så du synes det ville være meningsfylt om jeg brukte tiden min til å holde meg oppdatert om hvem som til enhver tid bor i landets kanskje 10.000+ psykiatriboliger og i tillegg deres helsetilstand og adferd?

Dette var nemlig utgangspunktet for svaret.

Hvis målet var å tjene mest mulig penger, var det en dårlig prioritering å bruke 7 år på å bli lektor. Men det gir jo andre gleder. "Betre byrd du ber ikkje i bakken enn mannevit mykje".

Gjest er jeg gal nok?
Skrevet

Ok. Takk for svar.

Jeg trodde kanskje det var en slags nasjonal standard/retningslinjer eller noe sånn.

Skrevet

Så du synes det ville være meningsfylt om jeg brukte tiden min til å holde meg oppdatert om hvem som til enhver tid bor i landets kanskje 10.000+ psykiatriboliger og i tillegg deres helsetilstand og adferd?

Dette var nemlig utgangspunktet for svaret.

Hvis målet var å tjene mest mulig penger, var det en dårlig prioritering å bruke 7 år på å bli lektor. Men det gir jo andre gleder. "Betre byrd du ber ikkje i bakken enn mannevit mykje".

Nei, selsagt ikke. Det var ikke det jeg kommenterte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...