Gå til innhold

Spørsmål om psykiske problemer

Anbefalte innlegg

Gjest spørsmål fra gutt23

Hei! Jeg er en gutt på 23 år som har vært plaga med angst og deprisjoner siden jeg var ca 12 år. Disse plagene kan værte borte store deler av året, mens andre tider på året, så kan jeg merke mye til dette. Var i attførings tiltak fram til Septemer 07, men måtte slutte på grunn av at jeg syns det blei for travelt. Fikk ei veldig plagsom angst som gav utslag i svette og svimmelhet. Men grunnen til at jeg spør deg om er hjelp er fordi at jeg har den siste tida vært veldig plaga med svimmelhet, denne svimmelheta kan være der i dagsvis og jeg kan føle at jeg vil ramle ei viss rettning, men har ikke ramla enda, denne svimmelheta kjenner jeg også på når jeg sitter eller ligger. I tilegg så har jeg i det siste vært plaga med rykninger i bein og armer og hender. Dette har jeg ikke kontroll på, og føler meg veldig rar i kroppen når dette skjer. Dette skjer bare om natta når jeg ligger i senga. I tilegg så kan jeg våkne med hodepine, som kan enten forsvinne eller bli værre i løpet av dagen, kan føle meg kvalm enkelte ganger. Bruker en medisin som heter seroquel 100 mg morgen og kveld. Syns ikke denne medisinen har hjelpt meg noe særlig, for jeg har ikke vært direkte psykotisk. Men i følge fastlegen så kunne denne medisinen fungere selv om jeg ikke er psykotisk. Men så har jeg også opplevd den siste tida når jeg går tur, så kan jeg føle og tro at jeg ser personer framfor meg lengre på veien som er der ei lita stund og forsvinner. Vet ikke om det er tegn på psykose, har aldri hørt direkte stemmer. Som du sikkert skjønner, så er det mange ting som bekymrer meg, jeg er mest redd for at jeg kan ha sykdom i hode. Tenker også på sykdommer som hjernesvuls? Tror du dette jeg beskriver i dette skrivet er tegn på noe allvorlig. Kunne tenkt meg CP av hode, men det mener fastlegen min ikke er nødvendig. Har gjort det en gang tidligere, da jeg var ca 10 år. Får god oppfølging av psykiatrisk sjukepleier, og fastlege, og har også begynt i behandling på psykiatrisk på sykehuset, går med terapaut no, men skal videre til psykiater etter vært, og ta opp dette med medisin. Dette jeg lurte på. Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292580-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-psykiske-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...