Gå til innhold

NHD vet hvem du er!

Gjest merianus/ johannesurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oahh!! Her var det sannelig mange tankelesere! Også så forståelsesfulle, da! ;) Ja er det no rart i du kan lese dine pasienter her inne, de er jo som åpne bøker alle som en. Skal betro deg at tankeleser er jeg også. Har en utrolig god intuisjon også. - Men spøk til side, NHD, det er ingen kunst å lese disse menneskers tanker, du har jo hatt et forhold til dem som om de skulle ah sittet på ditt kontor ;), ikke sant? Jeg kjenner igjen ganske mange nick fra jeg var her inne for, tja, vel ett år siden.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

5

• morsan

5

• cathlin

5

• orpah

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, men meranius/johannesur bruker også begge nickene samtidig.

Heisann morsan' skal betro deg en ting. Jeg brukte 'merianus' i en tråd. Og 'johannesurt' i en annen tråd. Det ble derfor litt underlig når NHD sendte en hilsen til 'merianus/johannesurt'. See what I mean?

Skrevet

Jeg har forstått det slik at NHD kan se hva som er det registrerte nicket bak anonyme nick.

Webmaster bruker å gå inn i tråder og si i fra om en bruker svarer med to forskjellige nick i samme tråd.

Men det som er nytt i dag er vel at en bruker ble avslørt at var samme person, selv om vedkommende brukte det i ulike tråder.

Verre er det vel ikke.

Med andre ord at det ble mulig å identifisere personen!

Skrevet

Jeg mener å huske at webmaster tidligere har sagt at de ikke kan se hvem som er hvem. Men hvordan de da klarer å si at en person har brukt to nick i samme tråd, som Skjøsja/Jølsen forleden, vet jeg ikke. De har vel kanskje antydet at de bare kjenner lusa på gangen?

Eller er det slik at de ikke vil røpe at de vet hvilket 'hovednick' vedkommende har når man prøver å være anonym? ;-)

Man er ikke anonym her inne. Og det er fullt mulig å bruke så mange nick du vil. Men man er idetifisert via mail-adressen/IP-adressen. Derfor kan de gå inn å sjekke identiteten din. Via mailadresen/IP adressen vil de få ut nøyaktig data på deg.

Skrevet

Dette synes jeg var litt ekkelt. Men det er ihvertfall greit å vite at det er slikt så kan en forholde seg til det.Informasjon er alltid et gode.

Gjest mandolina
Skrevet

Man er ikke anonym her inne. Og det er fullt mulig å bruke så mange nick du vil. Men man er idetifisert via mail-adressen/IP-adressen. Derfor kan de gå inn å sjekke identiteten din. Via mailadresen/IP adressen vil de få ut nøyaktig data på deg.

Er du ikke konfortabel med dette, så må du jo bare ta konsekvensen av det og holde deg borte fra slike internettsteder.

Hilsen

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Og så?

Poenget er at brukere er anonym for hverandre.

Gjest BipolarII...jeg visst
Skrevet

Jeg kan se dersom samme person bruker flere nick under samme registrerte nick.

Dessuten kan jeg lese tanker :-)

Da kan du begynne som synsk medium :P *ler*

Skrevet

Er du ikke konfortabel med dette, så må du jo bare ta konsekvensen av det og holde deg borte fra slike internettsteder.

Hilsen

Mitt beste råd til deg er at du er forsiktig med å legge igjen for mye informasjon her inne. Det hvis du føler deg ukomfortabel med at data om deg kan bli brukt mot deg. Som i mitt eksempel her, jeg bruker to nick - ikke fordi jeg har noe å skjule men fordi trådene var av forskjellig tema. Jeg syntes derfor det var noe undøvendig av NHD å avsløre at han "nok vet hvem jeg er". På meg virker det barnslig. Jeg trodde han var proff, i allefall som psykiater. Da peker man ikke nese av debattantene, eller?

Skrevet

Ja bare pass deg, før du vet ordet av det står han på døra di og tvangsinnlegger deg....:P

Skrevet

Han kan ikke se hvem du er, men han kan vel se ID-en din, den endrer seg ikke om du edrer på nicket ditt (se mitt svar i samme tråd du refererer til)

Å ja. Det er ikke så farlig det da. Bortsett fra at jeg har et par venninner logge seg inn og skrive under andre nick med mine innloggingsdata hjemmefra hos meg noen ganger. Haha om en setter dette i sammenheng, kan det dukke opp en stor kamelon *flire*.

Får be de lage sine egne kontoer da om de ønsker skrive noe her igjen:)

Skrevet

Ja bare pass deg, før du vet ordet av det står han på døra di og tvangsinnlegger deg....:P

Haha:)

Skrevet

Nei, det registrerte nicket, ikke personen.

Skrevet

Det kunne kanskje vært på sin plass,

synes

Skrevet

Det som irriterer meg her er ikke det at de kan identifisere etter hvilken bruker som er registrert. Altså at en ikke er anonym selv om en bruker flere forskjellige nick fordi brukeridenten kommer frem for ihvertfall webmaster og NHD.

Det som irriterer meg er at jeg oppfatter det er blitt svart svært ullent på dette tidligere. Og de svarene som har blitt gitt gjorde ihvertfall at jeg var helt sikker på at en var anonym når en brukte forskjellige nick og at brukeridenten var skjult eller hva jeg skal si.

Skrevet

Jeg kan se dersom samme person bruker flere nick under samme registrerte nick.

Dessuten kan jeg lese tanker :-)

Det som gjør meg betenkt, NHD er at du svarer så flåsete. Du må da forstå av innleggene her at du sender signaler om at du kanskje ikke er tilliten verdig. Men muligens er det sånn vi som benytter oss av sånne som deg i din bransje blir betraktet? Som noen ynkelige stakkarer. Det at dere gjerne deler ut piller i hytt og pine bekrefter vel det? Men blir vi friske av det? Selv har jeg som sagt vært villig til å strekke meg så langt som til Ibux, men det av helt andre grunner enn mentale. - Gad vite om noen av dine klienter føler seg friske og klar for livets utfordringer etter en av dine pille-kurer. For ikke å snakke om mildt sagt uheldige bivirkninger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det som gjør meg betenkt, NHD er at du svarer så flåsete. Du må da forstå av innleggene her at du sender signaler om at du kanskje ikke er tilliten verdig. Men muligens er det sånn vi som benytter oss av sånne som deg i din bransje blir betraktet? Som noen ynkelige stakkarer. Det at dere gjerne deler ut piller i hytt og pine bekrefter vel det? Men blir vi friske av det? Selv har jeg som sagt vært villig til å strekke meg så langt som til Ibux, men det av helt andre grunner enn mentale. - Gad vite om noen av dine klienter føler seg friske og klar for livets utfordringer etter en av dine pille-kurer. For ikke å snakke om mildt sagt uheldige bivirkninger.

Bruken av psykiatriforum viser om jeg er tilliten verdig eller ikke.

Brukere som ikke har tillit forsvinner. De som har tillit til og nytte av forumet blir.

Skrevet

Synes faktisk det han gjorde mot deg var ufint.En ting er at jeg skjønner han kan bli irritert eller lei av slike beskyldninger.Særlig om de ikke har rot i virkeligheten. Men å oute en av brukerne på den måten med å avsløre dine to nick burde han strengt tatt spart seg for. Vi har høye standarder til vår "huspsykiater" på dol vettu. : ). Og særlig når det kom i et innlegg som var veldig kritisk mot hans person.Da fremsto det heller som en liten "hevn" og det burde han holde seg for god til.

I forhold til forbindelsen mellom både leger og legemiddelindustrien så er vel dette noe som ikke er unikt for psykiatrien. Og jeg regner med at de har etiske retningslinjer for hva som er greit og ikke greit og at disse blir fulgt fra både NHD og andre.

Skrevet

Noe av det de fleste av oss setter pris på her inne er å møte en psykiater som til tider bruker ironi, humor og viser menneskelige trekk. Man sier dessuten i fra hvis en synes noe ikke er som det er.

Jeg synes det er temmelig befriende. Og har selv sagt min hjertens mening når jeg har vært uenig med ham. Det er også bra å kunne gjøre.

Skrevet

Bruken av psykiatriforum viser om jeg er tilliten verdig eller ikke.

Brukere som ikke har tillit forsvinner. De som har tillit til og nytte av forumet blir.

Jeg har hatt mye utbytte av forumet og har vært her i over 8 år. Jeg har også tillit til deg som fagperson og har fått flere gode svar.

Men jeg må si at jeg ikke liker at du kan se hvem vi er selv om vi bruker skjult nick! Ikke det at jeg tror du vil bruke det til noe spesielt, men fordi det ikke har kommet frem tidligere.

Jeg har flere ganger brukt skult nick dersom jeg vil spørre om noe som vil gjøre at jeg kan bli gjenkjent og da hadde jeg håpet at jeg kunne fått beholde min anonymitet.

Tillit handler vel om åpenhet og ærlighet, eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...