Gå til innhold

NHD vet hvem du er!

Gjest merianus/ johannesurt

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har hatt mye utbytte av forumet og har vært her i over 8 år. Jeg har også tillit til deg som fagperson og har fått flere gode svar.

Men jeg må si at jeg ikke liker at du kan se hvem vi er selv om vi bruker skjult nick! Ikke det at jeg tror du vil bruke det til noe spesielt, men fordi det ikke har kommet frem tidligere.

Jeg har flere ganger brukt skult nick dersom jeg vil spørre om noe som vil gjøre at jeg kan bli gjenkjent og da hadde jeg håpet at jeg kunne fått beholde min anonymitet.

Tillit handler vel om åpenhet og ærlighet, eller?

Så lenge det dreier seg om psykiatrispørsmål, ser jeg aldri etter "hvem" som skriver, og om det er samme nick som et annet.

Om du spammer, plager eller kverulerer, er det nyttig å se om det plutselig har kommet tre omtrent like brukere på forum samtidig, eller om det er samme person som stadig skifter nick..

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

5

• morsan

5

• cathlin

5

• orpah

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så lenge det dreier seg om psykiatrispørsmål, ser jeg aldri etter "hvem" som skriver, og om det er samme nick som et annet.

Om du spammer, plager eller kverulerer, er det nyttig å se om det plutselig har kommet tre omtrent like brukere på forum samtidig, eller om det er samme person som stadig skifter nick..

Åja :) Jeg pleier ikke å spamme eller plage noen så da kan jeg føle meg trygg!

Takk for oppklaringen!

Skrevet

Man er ikke anonym her inne. Og det er fullt mulig å bruke så mange nick du vil. Men man er idetifisert via mail-adressen/IP-adressen. Derfor kan de gå inn å sjekke identiteten din. Via mailadresen/IP adressen vil de få ut nøyaktig data på deg.

Håper for din skyld at du får hjelp så sart som mulig!!

Gjest skipohoi
Skrevet

Jeg forstår ikke at det kommer som noen overraskelse at NHD eller andre som arbeider på dette nettstedet vet hvem som står bak ulike nick, men jeg må si det overrasker meg at NHD ikke er mer profesjonell i sin måte og behandle sin viten på!

Gjest Høstløvet
Skrevet

Jeg forstår ikke at det kommer som noen overraskelse at NHD eller andre som arbeider på dette nettstedet vet hvem som står bak ulike nick, men jeg må si det overrasker meg at NHD ikke er mer profesjonell i sin måte og behandle sin viten på!

Vet ikke om du har fått med deg alt de sist dagene, men når enn viss person kan både spørre og svare, når de gjelder sovemedisine, under ulike nick, og i tillegg svare at folk kan flerdoble dosene (noe som kan være farlig),Vedkommende ble spurt om han var lege eller om han hadde brukt den type medisin, da kom svare ja tilbake. Når sånnt skjer da syns jeg det er på tide at fagfolk setter grender ved å avsløre at det er samme person det gjelder. I dag var det en som kastet rundt seg men masse ubehageligheter, og også da syns jeg det er på sin plass at NHD reagerer.

Gjest skipohoi
Skrevet

Vet ikke om du har fått med deg alt de sist dagene, men når enn viss person kan både spørre og svare, når de gjelder sovemedisine, under ulike nick, og i tillegg svare at folk kan flerdoble dosene (noe som kan være farlig),Vedkommende ble spurt om han var lege eller om han hadde brukt den type medisin, da kom svare ja tilbake. Når sånnt skjer da syns jeg det er på tide at fagfolk setter grender ved å avsløre at det er samme person det gjelder. I dag var det en som kastet rundt seg men masse ubehageligheter, og også da syns jeg det er på sin plass at NHD reagerer.

Ja det er klart at i alvorlige tilfeller skal de jo reagere.

Men det har da liten hensikt og fortelle folk her inne at merianus/johannesurt er samme person??? Det skaper jo bare kaos! Og ikke minst er det uriktig av en person som sitter på slik informasjon og opplyse andre dolbrukere om det.

Hvis NHD her synes at dette er en person som har skapt ubehag av noen art - er det bare og kontakte vedkommende på mail, - eller få webmaster til og advare vedkommende om at denne typen innlegg ikke godtas og deretter eventuelt sperret bruker.

Så jeg mener alle her inne skal ha rett til og være anonyme ovenfor hverandre og bruke ulike nick. Og at stedet tar ansvaret for og kvitte seg med de som ikke respekterer de retningslinjene som er ønskelig.

Gjest BipolarII...jeg visst
Skrevet

Men det har da liten hensikt og fortelle folk her inne at merianus/johannesurt er samme person??? Det skaper jo bare kaos! Og ikke minst er det uriktig av en person som sitter på slik informasjon og opplyse andre dolbrukere om det.

Hvis NHD her synes at dette er en person som har skapt ubehag av noen art - er det bare og kontakte vedkommende på mail, - eller få webmaster til og advare vedkommende om at denne typen innlegg ikke godtas og deretter eventuelt sperret bruker.

Så jeg mener alle her inne skal ha rett til og være anonyme ovenfor hverandre og bruke ulike nick. Og at stedet tar ansvaret for og kvitte seg med de som ikke respekterer de retningslinjene som er ønskelig.

Han har vel ikke anledning til å se emailadressene våre? Derfor var det kanskje hans eneste mulighet til å reagere offentlig i forumet? Det er vel kun webmaster som kan skaffe til veie slik informasjon?

Gjest flyvende elefant
Skrevet

Har du aldri sjekket identiteten til personen bak et nick?

Jeg er en av de som tidligere har byttet nick ofte,men det er mest pågunn av faren for å bli gjenkjent.

Skrevet

Jeg er en av de som tidligere har byttet nick ofte,men det er mest pågunn av faren for å bli gjenkjent.

Nei, aldri. Det er totalt uvesentlig fo rmeg hvem som spør og om hva.

Jeg har svart på hva som får meg til å benytte denne muligheten.

Skrevet

Ja, hvis NHD mener det er skjellig grunn til å boikotte meg som person så må han gjerne gjøre det. I så fall bør han ha gode argumenter. Men ettersom jeg har brukt kildehenvisninger, jfr Brennpunkt, så har han vel et problem i så henseende? Kan umulig tenke meg at jeg kan boikottes fordi NHD ikke føler seg vel ved at jeg har fokusert på hans virksomhet. Og han er da svært så dykitg på å 'ta igjen'. Som en her inne sa det: (hun) syns det var ufint av NHD å "hevne seg".

Skrevet

Ja det kan nok være 'nyttig' men du svarer ikke på spm om hvordan du får den informasjonen om at tre forskjellig nick er samme person.

Skrevet

Ja, det er en grunn til at vi skifter nick. Det behøver dog ikke være fordi vi har noe å skjule. Men det var det med integritet, da! Har du det, Dahl? Jeg syns du etterhvert beveger deg veldig langt ut på viddene i denne tråden jeg startet. Og forstår at du ikke er bekvem, men så lenge denne debatten varer så blir jeg her.

Skrevet

Ja det kan nok være 'nyttig' men du svarer ikke på spm om hvordan du får den informasjonen om at tre forskjellig nick er samme person.

Det har han svart på her:

''Re: Anonymitet NHD

Hvis du oppretter nicket "Ola", er du helt anonym for meg. Jeg vet kun at du bruker dette nicket. Hvis du i et senere innlegg bruker nicket "Kari", kan jeg se at Ola og Kari sannsynligvis er samme person, men du er like anonym for meg.

– Nils Håvard Dahl, psykiater''

Gjest flyvende elefant
Skrevet

Nei, aldri. Det er totalt uvesentlig fo rmeg hvem som spør og om hva.

Jeg har svart på hva som får meg til å benytte denne muligheten.

Jeg forstår:)

Men er det slik at du lettere svarer på faste nick?

Eller er dette også uvesentlig?

Skrevet

Jeg forstår:)

Men er det slik at du lettere svarer på faste nick?

Eller er dette også uvesentlig?

Det skal være uvesentlig. Jeg prøver å følge opp svar som har vært uklare eller må uttdypes.

På den annen side hender det at enkelte faste spør om det samme om og om igjen. Da øker ikke sannsynligheten for å få svar.

Jeg prøver å utøve godt skjønn, men perfekt blir det aldri.

Gjest lei av rare innlegg
Skrevet

Ja, hvis NHD mener det er skjellig grunn til å boikotte meg som person så må han gjerne gjøre det. I så fall bør han ha gode argumenter. Men ettersom jeg har brukt kildehenvisninger, jfr Brennpunkt, så har han vel et problem i så henseende? Kan umulig tenke meg at jeg kan boikottes fordi NHD ikke føler seg vel ved at jeg har fokusert på hans virksomhet. Og han er da svært så dykitg på å 'ta igjen'. Som en her inne sa det: (hun) syns det var ufint av NHD å "hevne seg".

Meranus/johannesurt osv: få deg et liv!

Gjest Valnøtt
Skrevet

Når du logger deg på DOL, så kan selvsagt de se hvem du er pålogget som... NHD jobber jo her, så selvsagt ser han hvem som har sendt innleggene.

Men man kan jo bruke ulike nick for å beskytte privatlivet sitt likevel. I norn forum blir man jo godt kjent etterhvert, og da er det ikke sikkert man vil "åpent" spørre om alt mulig i andre fora slik at alle brukerne kan se at du er deg.

Ikke like gøy å spørre om både morsmelkserstatning, gruppesex og kjønnssykdommer under samme nick, uten at det trenger å være noe problem for NHD - han skjønner vel at folk er litt mer sammensatte. :-)

Gjest flyvende elefant
Skrevet

Det skal være uvesentlig. Jeg prøver å følge opp svar som har vært uklare eller må uttdypes.

På den annen side hender det at enkelte faste spør om det samme om og om igjen. Da øker ikke sannsynligheten for å få svar.

Jeg prøver å utøve godt skjønn, men perfekt blir det aldri.

Jeg har selv fått masse hjelp her på dol,så jeg klager ikke:)

takk for svar!

Gjest fnugget
Skrevet

Hvordan mener du at man skal kunne beskytte et forum som dette for "spam" og "trolling" da? Det sier jo seg selv at de som driver forumet må ha tilgang til brukerinformasjon. Dette er vel ikke noe nytt, sånn er det på de fleste seriøse forumnettsteder.

Ville du heller ha fortrukket at DOL ble et useriøst forum hvor man aldri kunne vite om folk var seriøse? Tror du at Nhd har noe særlig interesse i å finne ut hvor mange nick jeg bruker i forskjellige sammenehenger? Jeg tror i alle fall ikke han bryr seg, med mindre jeg spammer og troller. Så jeg har full forståelse for at webbis og Nhd må ha denne informasjonen. Og jeg er glad for det, for det sikrer at DOL forblir et seriøst nettsted.

Jeg synes dette lukter "paranoia", skal jeg være ærlig. Og det er ikke verre enn at du oppretter en ny brukerkonto, denne gang med en anonym email adresse.

DA kan jo verken NHD eller webbis finne ut hvem du er og hva du heter. Ellers skjønner jeg ikke problemet - jeg bryr meg i alle fall katta om at NHD vet forskjellige ting om meg, for jeg har anonym email-adresse og jeg er ikke så selvsentrert at jeg tror han ville sette i gang etterfoskning for å finne ut hvem jeg er.

Skrevet

Siden jeg støtter dette synspunktet fra 'skipohoi' så syns jeg vi skal avslutte med det. Ingen trenger være paranoide, DOL kan finne ut hvem du er, men jeg tviler sterkt på at det er det de driver med her inne.

NHD ble sur og ønsket hevne seg ved å avsløre at han hadde 'sjekket meg opp'.

Jeg ønsket som den vaktbikkja jeg er i det daglige å gjøre dere oppmerksompå det. NHD likte heller ikke at jeg fokuserte på hans påståtte bindinger til Legemiddelindustrien, som er en side ved hans profesjon. Noe jeg også satte fingern på. Dette må NHD tåle. Og ufine metoder fra en psykiater blir tankevekkende for noen her inne. Det oppleves uprofft.

Jeg syns vi skal sette punktum nå. De fleste har vel fått sagt sitt, går jeg ur fra. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...