Gå til innhold

Selvhjelp på hjerte?? Stemmer dette, eller er dette bare svada???


Gjest Skeptisk, men

Anbefalte innlegg

Gjest Skeptisk, men

Jeg fikk noen på emailen og lurer på om dette stemmer? HVORDAN OVERLEVER MAN ET HJERTEANFALL NÅR MAN ER ENSOM? ETTERSOM MANGE ER ALENE NÅR DE FÅR HJERTEANFALL, OG IKKE FÅR HJELP, SÅ HAR EN PERSON MED HJERTE SOM SLÅR FEIL OG BEGYNNER Å FØLE SEG DÅRLIG, BARE CA 10 SEKUNDER PÅ SEG TIL BEVISSTLØS TILSTAND OPPSTÅR. HVA GJØR MAN ?? FÅ IKKE PANIKK, MEN BEGYNN Å HOSTE KRAFTIG GJENTAKENDE GANGER. TREKK PUSTEN DYPT FØR HVER HOSTING, HOSTINGEN MÅ VÆRE DYP OG SÅ LANG SOM MULIG, PÅ SAMME VIS SOM NÅR MAN FORSØKER Å FÅ OPP SLIM FRA LUNGENE. ET ÅNDERAG OG EN HOSTNING MÅ GJENTAS HELE TIDEN CA. HVERT ANDRE SEKUND UTEN OPPHOLD TIL HJELP ANKOMMER ELLER TIL DET KJENNES SOM HJERTET SLÅR NORMALT IGJEN DYPE ÅNDEDRAG FØRER OKSYGEN NED I LUNGENE OG HOSTINGEN KLEMMER HJERTET OG HOLDER BLODET I SIRKULASJON. KLEMMINGEN PÅ HJERTET HJELPER HJERTET TIL Å FÅ TILBAKE NORMAL RYTME. PÅ DENNE MÅTEN KAN ET HJERTEANFALLS-OFFER TA SEG TIL SYKEHUS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en epost med samme melding fra en som jobber i LHL (fpreningenf or hjerte og lungesyke), så jeg håper da at dette er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Tar uansett aldri mailer SOM SKRIVES SLIKT SÆRLIG ALVORLIG!! Da den som skriver sjeldent har stor peiling på noe som helst..og gjerne er 14 år (enten faktisk rundt den alderen eller rundt den alderen mentalt ;-) .)

Viktig info bør skrives på en ordentlig måte, jeg tar ikke dette seriøst bare pga måten det er skrevet på. Dessverre. Så om dette stemmer, at vi får svar fra en ekspert her som kan "bevise" ved hjelp av linker til mer info f eks, at det ikke bare blir svar basert på " jeg har hørt om noen som kjente noen som gjorde dette og overlevde.."..

Da kan jeg være enig i at dette blir sendt som kjedebrev, eventuelt opplyst om på mange steder som et lurt tips å huske i livet, men skrevet på en litt mer seriøs måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

Når jeg mottar kjedebrev pleier jeg å google dem, enten det er savnede personer, kreftsyke barn, gode råd eller irusadvarsler. Hittil har samtlige vært bare lureri, en slags kjedebrev-virus.

Jeg anbefaler alle å google temaet i slike brev før de sender dem videre. Irriterende å få, og de bruker av kapasiteten på nettet :-)

http://www.hoax-slayer.com/survive-heart-attack.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg mottar kjedebrev pleier jeg å google dem, enten det er savnede personer, kreftsyke barn, gode råd eller irusadvarsler. Hittil har samtlige vært bare lureri, en slags kjedebrev-virus.

Jeg anbefaler alle å google temaet i slike brev før de sender dem videre. Irriterende å få, og de bruker av kapasiteten på nettet :-)

http://www.hoax-slayer.com/survive-heart-attack.html

Et godt tips! - takk :)

Sender aldri kjedebrev videre, men av og til er jeg faktisk i tvil.

Det om ICE var jo virkelig en god ide (in case of emergency). Jeg har iallafll opprettet noen ICE-er på mob.-en min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg mottar kjedebrev pleier jeg å google dem, enten det er savnede personer, kreftsyke barn, gode råd eller irusadvarsler. Hittil har samtlige vært bare lureri, en slags kjedebrev-virus.

Jeg anbefaler alle å google temaet i slike brev før de sender dem videre. Irriterende å få, og de bruker av kapasiteten på nettet :-)

http://www.hoax-slayer.com/survive-heart-attack.html

Tillegg: Hvis man ikke finner et klart svar når man googler, er det andre lure knep for å finne ut?

Jeg fikk den jeg limer inn nedenfor. Sendte ikke videre. Jeg fikk den nettopp. Når jeg googler, fant jeg at noen skriver at det skjedde i 2001, og ikke "sist uke" som det står i oppropet.

---------------------------------------

Kan vi gjøre en forskjell?

>

>

> Sist uke ble en 3 årig pike (i Sydafrika) banket og voldtatt. Hun er

> stadig i live. Men mannen som var ansvarlig for dette, ble løslatt mot

> kausjon i går. Han går omkring på gaten.

>

> Hvis du har det for travelt til å lese dette, så ta bare og videresend

> brevet til alle i din adresseliste. Regjeringen i Sydafrika

planlegger å

> lukke barnebeskyttelsesavdelingen, og dette er en appel imot det.

> Det er en meget alvorlig appel. Barnebeskyttelsesavdelingen er en

> livsnødvendig del av rettssystemet for barn.

>

> Du har kanskje hørt, at det finnes en myte i Sydafrika, som sier at

hvis

> man har sex med en jomfru, blir man kureret for AIDS. Jo yngre

jomfruen er

> jo mer effektiv er kuren. Dette har ført til en epidemi av voldtekter,

> begått av sykdomsrammede menn, med smitte av uskyldige barn til følge.

> Mange er døde av disse grusomme voldtektene.

> En 9 måneders gammel baby ble nylig voldtatt av 6 menn i Cape Town...

> Prøv og tenk over dette et øyeblikk!!?? Barnemisbruket har nå nådd

> katastrofale proporsjoner, og hvis vi ikke gjør noe, hvem vil? Vil du

> appellere imot dette så vær vennlig og trykk på videresend, tilføye

ditt

> navn i bunnen av listen, og send til alle du kjenner.

>

> Nr. 600 på listan ska skicka listan till [email protected]

(...og så følger en lang liste med navn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

Tillegg: Hvis man ikke finner et klart svar når man googler, er det andre lure knep for å finne ut?

Jeg fikk den jeg limer inn nedenfor. Sendte ikke videre. Jeg fikk den nettopp. Når jeg googler, fant jeg at noen skriver at det skjedde i 2001, og ikke "sist uke" som det står i oppropet.

---------------------------------------

Kan vi gjøre en forskjell?

>

>

> Sist uke ble en 3 årig pike (i Sydafrika) banket og voldtatt. Hun er

> stadig i live. Men mannen som var ansvarlig for dette, ble løslatt mot

> kausjon i går. Han går omkring på gaten.

>

> Hvis du har det for travelt til å lese dette, så ta bare og videresend

> brevet til alle i din adresseliste. Regjeringen i Sydafrika

planlegger å

> lukke barnebeskyttelsesavdelingen, og dette er en appel imot det.

> Det er en meget alvorlig appel. Barnebeskyttelsesavdelingen er en

> livsnødvendig del av rettssystemet for barn.

>

> Du har kanskje hørt, at det finnes en myte i Sydafrika, som sier at

hvis

> man har sex med en jomfru, blir man kureret for AIDS. Jo yngre

jomfruen er

> jo mer effektiv er kuren. Dette har ført til en epidemi av voldtekter,

> begått av sykdomsrammede menn, med smitte av uskyldige barn til følge.

> Mange er døde av disse grusomme voldtektene.

> En 9 måneders gammel baby ble nylig voldtatt av 6 menn i Cape Town...

> Prøv og tenk over dette et øyeblikk!!?? Barnemisbruket har nå nådd

> katastrofale proporsjoner, og hvis vi ikke gjør noe, hvem vil? Vil du

> appellere imot dette så vær vennlig og trykk på videresend, tilføye

ditt

> navn i bunnen av listen, og send til alle du kjenner.

>

> Nr. 600 på listan ska skicka listan till [email protected]

(...og så følger en lang liste med navn)

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=469013

:-)

Saken er jo god!! For all del, bry oss om barnemishandling hvor som helst i verden. Men å sende slike mailer videre fører ikke _til_ noe. Bedre å bli medlem i amnesty eller støtteforeninger mot barnemishandling eller hva vet jeg.Hvis man sender mailer videre og tror man har gjort en god gjerning så er det dessverre bare bløff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=469013

:-)

Saken er jo god!! For all del, bry oss om barnemishandling hvor som helst i verden. Men å sende slike mailer videre fører ikke _til_ noe. Bedre å bli medlem i amnesty eller støtteforeninger mot barnemishandling eller hva vet jeg.Hvis man sender mailer videre og tror man har gjort en god gjerning så er det dessverre bare bløff.

Takk for linken du sendte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette høres ut som kanskje godt ment, men utrolig naiv, og kanskje kommersiell informasjon. Vil trolig bidra til at mennesker med frykt for hjertesykdom får det enda verre. Men som mye av slik informasjon, kan det være et snev av vitenskaplig dokumentert tankegang tilstede. Det fåtall av hjertesykdommer som skyldes ventrikkelflimmer kan gi plutselig bevisstløshet, og livreddende behandling kan være et kraftig dunk i brystet rett etter at personen har falt om; så skal elektrosjokk eventuelt gies; dette for å få tilbake normal hjerterytme. De fleste brystsmerter med svimmelhet skyldes imidlertid angst. Informasjonen du har lest vil kunne gjøre at enda flere blir svært engstelige. Jeg lurer på hvor du har fått informasjonen, og hvilken pasientgruppe den var myntet på. Kanskje er den et utklipp fra en lengre artikkel med forhåpentligvis bedre bakgrunnsinformasjon. Rådene kan KANSKJE ha noe for seg for personer med kjent hjerterytmeforstyrrelse av bestemte typer. men disse er som regel tatt hånd om av helsevesenet for lengst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...