Gå til innhold

hudproblem


Gjest robert47

Anbefalte innlegg

Gjest robert47

jeg brukte röykestopp middelet champics ettr 3 dager fikk jeg utslet (röde) har värt hos lege og fikk krem locoid lipid har brukt den 7 dager men blir ikke bedre. er det elveblest?huden er blitt ömm og tör og det er nesten som jeg har värt borti glassvatt på forhänd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei Robert ! Evt legemiddel reaksjoner kan ytre seg på forskjellige måter på huden. Utslettet kommer typisk etter noen dager , noen ganger lengre tid, kan komme gradvis eller mer akutt. Elveblestreaksjoner med røde hevelser og stikkliknende utslett er vanlig , men mange ganger mer eksemaktig med tørr hud, blemmereaksjon eller blanding av forskjellige komponenter. Mesling-liknende utslett forekommer også. Når man får legemiddelutslett fra noe man har tatt inn, er ofte utslettet mest konsentrert på kroppen. Ved mistanke, er det lurt å stoppe tablettene fortest mulig, men kan likevel gå dager og noen ganger 1-2 uker før utslettet er borte. I tillegg til å stanse det mistenkte medikament, anbefaler vi en mellomsterk kortisonsalve, fuktighetskrem hvis huden er tørr og antihistamin samt tålmodighet. Så blir det gradvis bedre og forsvinner. Med hilsen fra Hudlegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...